MPK Wrocław ogłosiło następny przetarg na zakup nowych autobusów elektrycznych. Przewoźnik kupuje siedem autobusów o długości 12 metrów wraz z infrastrukturą do ich ładowania.
MPK Wrocław ogłosiło właśnie następny przetarg na zakup autobusów elektrycznych. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie na stronie miasta, jest to możliwe dzięki oszczędnościom uzyskanym przy niedawnym przetargu na dostawę 21 autobusów elektrycznych, który został
rozstrzygnięty na korzyść Solarisa (w tym przypadku MPK ma niedługo podpisać umowę na ich zakup).
Właśnie ogłoszone postępowanie dotyczy dostawy siedmiu autobusów klasy Maxi wraz z siedmioma ładowarki mobilnymi plug-in o mocy co najmniej 60 kW każda. Autobusy muszą być w pełni niskopodłogowe, bez stopni pośrednich, a maksymalna wysokość podłogi to 34 centymetry licząc od ziemi. Autobusy mają mieścić 72 pasażerów, z czego 24 na miejscach siedzących. Przewidziano dwa miejsca dla wózków inwalidzkich oraz dziecięcych. Układ drzwi to 2-2-2, otwieranych do wnętrza autobusu. Długość autobusów w przedziale 11,5-12,2 metra.
Zamawiający dopuszcza rozwiązanie dotyczące silnika w postaci jednego silnika centralnego lub też wielu silników elektrycznych w osiach kół. Autobusy mają mieć wbudowane ograniczenie prędkości do 70 km/h, z opcją zwiększenia do 80 km/h oraz mają posiadać mechanizm rekuperacji energii.
Baterie autobusów powinny pozwalać na przejechanie co najmniej 300 kilometrów bez zjazdu na teren zajezdni w zakresie temperatur -25+45’C, z doładowaniem co około 43 kilometry w czasie od 6 do 12 minut ładowarką o mocy maksymalnej 400 kW przy nocnym ładowaniu do 100% pojemności baterii. Magazyn energii musi mieć możliwość ładowania poprzez złącze plug-in z mocą minimum 60 kW jak również poprzez pantograf umiejscowiony na dachu pojazdu, z maksymalną mocą 400 kW.
Pojazdy będą klimatyzowane, ogrzewane oraz wyposażone w oświetlenie LED. Elektrobusy będą miały także monitoring oraz system kasowników elektronicznych.
Realizacja całości przedmiotu umowy ma nastąpić w ciągu 15 miesięcy od jej zawarcia.
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu 5 ostatnich lat wykonali dostawę co najmniej 1 fabrycznie nowego miejskiego autobusu elektrycznego lub autobusu miejskiego, którego silnik jest wspomagany silnikiem elektrycznym (autobus z dwoma źródłami napędu - spalinowym i elektrycznym lub elektrycznym i wodorowym). Autobus musi pochodzić z terenu Unii Europejskiej, państw, z którymi UE podpisała umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 201425/UE a ponadto musi być eksploatowany w publicznym transporcie zbiorowym od co najmniej 12 miesięcy.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 66%, okres gwarancji i rękojmi na magazyny energii elektrycznej - 10%, okres gwarancji i rękojmi na oferowane autobusy (z wyłączeniem magazynów energii) - 10%, okres gwarancji i rękojmi na układ wysokonapięciowy w oferowanych autobusach - 4%, okres gwarancji i rękojmi na ładowarki mobilne - 4%, poszycie boczne w panelach z podziałem poziomym i pionowym - 5% oraz zastosowanie technologii SiC w układzie napędowym - 1%.