Mamy finał postępowania na wybór dzierżawcy 22 używanych autobusów. MPK Wrocław zdecydowało się dołożyć brakujące pieniądze i wybrało pojazdy zaoferowane przez toruńskiego Relobusa.
Pod koniec maja tego roku miejski przewoźnik rozpoczął poszukiwanie
dodatkowych autobusów do obsługi regularnych połączeń na terenie miasta. W ramach przyszłej umowy do Wrocławia dostarczone miałyby być całkowicie niskopodłogowe autobusy klasy maxi (11,5 – 12,2 m), które zostaną dostosowane technicznie do potrzeb spółki.
MPK Wrocław kilka dni temu ogłosiło, że wybrało najkorzystniejszą ofertę. Tylko jedna firma była gotowa
wydzierżawić autobusy do stolicy Dolnego Śląska, to wspomniany Reolobus z Torunia. Zaproponowana kwota to 4,28 mln zł: 3,57 mln zł (zamówienie podstawowe) oraz 714 tys. zł (zamówienie opcjonalne). Według umowy ustalony okres dzierżawy to maksymalnie koniec czerwca 2026 roku.
Warto przypomnieć, że miejska spółka w ostatnim czasie korzysta z blisko 50 tymczasowych autobusów. 25 z nich zapewnia
Daimler Buses Polska w ramach realizowanego kontraktu na 100 pojazdów. Ten zakłada dziesięcioletni wynajem 55 autobusów 18-metrowych Mercedesów Conecto, 38 autobusów 12-metrowych Citaro oraz siedmiu autobusów 10-metrowych Citaro K. Pierwsze
W ostatnim czasie MPK podpisało również umowy na 30 autobusów elektrycznych. Na początku czerwca br. było to
7 autobusów Solaris Urbono electric 12. Natomiast na początku lipca zakontraktowano
21 autobusów Mercedes Benz eCitaro (9 autobusów 18-metrowych i 12 autobusów 12-metrowych).