Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro rozpoczyna ustalenia techniczne ze Škodą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
05-02-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Metro rozpoczyna ustalenia techniczne ze Škodą
mat. Skoda
Jesienią 2021 r. do Warszawy powinny przyjechać dwa pierwsze składy metra, wyprodukowane przez firmę Škoda. W najbliższych dniach Metro Warszawskie rozpoczyna uzgodnienia techniczne z producentem.

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny: Umowa ze Škodą już podpisana. Co dalej?

Marek Sokołowski, członek zarządu Metra Warszawskiego ds. operacyjnych: W najbliższych dniach siadamy do uzgodnień stricte technicznych – ustalamy kiedy dostaniemy analizę skrajni, rozmawiamy o wyposażeniu kabiny, ergonomii, wyposażeniu części pasażerskiej, spełnieniu norm hałasu i wszystkiego, co zapisane jest w specyfikacji.

Jeżeli chodzi o produkcję, to oczywiście zapisane są obowiązkowe odbiory wszystkich podzespołów. Za 20 miesięcy przyjeżdżają dwa pierwsze pojazdy do testów dynamicznych. Na ich przeprowadzenie oraz uzyskanie świadectwa czasowego są trzy miesiące.

Czym będą te składy różnić się od np. Inspiro?


Jeżeli chodzi o zakresy danych technicznych, to większych zmian nie ma. Wymagania są bardzo podobne, natomiast zapewne rozwiązania, które zaproponuje Škoda, będą inne – o tym dowiemy się w trakcie spotkań technicznych. Na bazie doświadczeń z eksploatacji Inspiro uściśliliśmy pewne rzeczy w specyfikacji– chodzi o te kwestie, w przypadku których –z powodu braku odpowiedniego poziomu ścisłości – producent zastosował rozwiązanie, które nie w pełni nas zadowalało.

Dobrą wiadomością dla Metra są długie okresy międzyprzeglądowe. Tylko czy one są realne?


Spójrzmy szerzej – na rynek światowy, na którym okresy międzyprzeglądowe są coraz dłuższe. Dobrym przykładem są kolejach dużych prędkości, np. w Japonii. Współczesne składy bazują na nowoczesnych systemach diagnostyki, które on-line sprawdzają kluczowe elementy, jak np. poprawność kół, osi, wózków, silnków. Dopiero gdy pojawią się sygnały, że coś może działać nieprawidłowo, pojazd zjeżdża i dany element jest wymieniany bądź naprawiany. Taki system umożliwia odejście od przeglądów prewencyjnych i podjęcie działań wtedy, gdy są one faktycznie wskazane, choć – co trzeba podkreślić – w tej chwili polskie prawo takiego rozwiązania nie dopuszcza. Nadal w przepisach określone są określone poziomy utrzymania i czynności, które należy wykonać. Unieruchomienie pojazdu na duży przegląd to niemałe pieniądze, a dostępne obecnie rozwiązania technologiczne wcale tego nie wymagają.

Z oferty Škody wynika, że naprawa główna będzie wypadać dopiero po 45 latach.


To również nie zaskakuje. Proszę spojrzeć na doświadczenia czeskie czy węgierskie, gdzie pojazdy rosyjskie jeżdżą po 50 lat. Dla pojazdu ważne jest, czy wózek i rama pudła są całe. Resztę można wymieniać.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5