Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Nie ma pieniędzy na wymianę śliskich listew dla niewidomych. Będą kolejne testy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-12-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Nie ma pieniędzy na wymianę śliskich listew dla niewidomych. Będą kolejne testy
fot. WU
Pasażerowie warszawskiego metra w dalszym ciągu będą musieli uważać na śliskie listwy prowadzące, które miały ułatwić poruszanie się osobom z dysfunkcjami wzroku. Trwające od ponad roku testy nowych rodzajów listew na razie nie przybliżają nas do wdrożenia w pełni bezpiecznych rozwiązań na stacjach I linii. – Nie mamy w tej chwili środków. Chcemy ten czas wykorzystać na przetestowanie jeszcze jednego rozwiązania – informuje Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM.

Od dłuższego czasu pasażerowie zgłaszają liczne zastrzeżenia wobec linii prowadzących, które mają ułatwiać poruszanie się osobom z dysfunkcjami wzroku na stacjach metra. Zastosowane rozwiązania w postaci metalowych listew okazały się niebezpieczne, zwłaszcza w porze opadów deszczu bądź śniegu. W kontakcie z mokrą nawierzchnią buta metalowe listwy stają się śliskie i grożą upadkiem, a w skrajnych przypadkach obrażeniami. Ponadto listwy są nietrwałe i często odchodzą od podłoża.

Początkowo urzędnicy problem bagatelizowali, przekonując, że przyjęte rozwiązania są „zgodne z normami”. Po licznych głosach krytyki ZTM w końcu postanowił przetestować inne rozwiązania. Ponad rok temu na dwóch stacjach I linii na próbę wprowadzono nowe metalowe prowadnice, różniące się wzorem żłobień. Na razie jednak testy te nie przybliżają nas do wymiany śliskich listew na pozostałych stacjach. – Zebraliśmy uwagi na temat dwóch zaproponowanych listew. One też nie są doskonałe – przyznaje Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM.

Na razie nie ma co liczyć na rychłą poprawę sytuacji na stacjach I linii. – Nie ma w tej chwili środków budżetowych, by dokonać masowej wymiany listew. Chcemy wykorzystać ten czas, by przetestować jeszcze jedno rozwiązanie. Będziemy testowali naklejkę z tworzywa sztucznego – o nieco innej fakturze. Jest łatwiejsza i tańsza w montażu – mówi Kunert. – Musimy sprawdzić, jak będzie się zachowywać przy sprzątaniu mechanicznym, a także jaka jest odporność na uszkodzenia w miejscu, przez które przechodzą tysiące pasażerów – dodaje rzecznik.

ZTM nie ukrywa, że najlepiej sprawdzają się rozwiązania z nowych stacji II linii, na których zastosowano prefabrykowane elementy ze żłobieniami. – Jednak wprowadzenie takich rozwiązań na istniejących stacjach to horrendalne kwoty – zastrzega Kunert. Jednocześnie – jak cały czas podkreśla – śliskie listwy na I linii są „zgodne z przepisami”. – Takie same zostały zamontowane na dworcach. Zastosowano rozwiązania, które były dostępne – dodaje rzecznik.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij