Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bródno: Jakie objazdy? Miasto stawia warunki

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-11-13 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Bródno: Jakie objazdy? Miasto stawia warunki
mat. UM Warszawa
Wykonawca wschodniego-północnego odcinka II linii metra na Bródno w grudniu chciałby zacząć pierwsze prace związane z przekładkami sieci i instalacji podziemnych. To wymusi zamknięcia jezdni. – Pierwsze propozycje były nie do przyjęcia. Warunkiem brzegowym jest zachowanie ruchu na ciągach poprzecznych (głównych) – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Pod koniec września Warszawa podpisała umowę z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi na budowę ostatniego po stronie wschodniej-północnej odcinka II linii metra od torów odstawczych za stacją C18 Trocka do stacji C21 Bródno. W sumie powstaną trzy nowe stacje.

Od połowy listopada wykonawca ma przejmować tereny poza pasem jezdni. Budowa stacji oraz wentylatorni, które są realizowane metodą odkrywkową, wymusi jednak też zamknięcia jezdni. Jak pisaliśmy, wykonawca zamierza w grudniu rozpocząć prace przy przekładkach instalacji podziemnych.

Zanim jednak prace ruszą pełną parą, miasto musi zaakceptować projekty organizacji ruchu. – Pierwsze propozycje były nie do przyjęcia – nie ukrywa Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. – Projekty poszły do korekty. Proponowanie zamknięcia ulicy Św. Wincentego i całej Rembielińskiej z tramwajem jest nie do przyjęcia. Warunkiem brzegowym jest zachowanie ruchu na ciągach poprzecznych (głównych) – mówi Kaznowska.

Jest powołany zespół miasta i wykonawcy, który pracuje nad wariantami objazdu. W następnym kroku projekty zostaną pokazane mieszkańcom. – Nie będziemy robić wielkich konsultacji społecznych, bo wtedy z budową ruszylibyśmy za rok. Chcemy natomiast zrobić na Targówku spotkania z mieszkańcami, by pokazać im projekty organizacji ruchu. Mieszkańcy też mają fajne pomysły – czasem drobne – które można wdrożyć. To można jednak korygować w trakcie trwania zmienionej organizacji ruchu – mówi Kaznowska.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: Stacja Targówek niemal gotowa (zdjęcia)

Przestrzeń

Metro: Stacja Targówek niemal gotowa (zdjęcia)

Witold Urbanowicz 08 listopada 2018

Metro na Bródno: Budowa ruszy w grudniu

Przestrzeń

Metro na Bródno: Budowa ruszy w grudniu

Witold Urbanowicz 06 listopada 2018

Metro na Targówek: Zaawansowane prace wykończeniowe

Przestrzeń

Metro na Targówek: Zaawansowane prace wykończeniowe

Redakcja 29 października 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5