W piątek (17 lipca) na stację Kondratowicza przebiła się tarcza Anna. Oznacza to, że oba tunele łączące stacje C21 Bródno i C20 Kondratowicza są wydrążone. W nadchodzącym tygodniu rusza budowa kolejnego tunelu.
Drążenie tuneli na odcinku wschodnim-północnym II linii
rozpoczęło się na początku maja. W sumie do wykonania jest 5785 m tuneli. Jako pierwsza z szybu startowego przy stacji C21 Bródno wystartowała Maria, której zadaniem jest wydrążenie tunelu północnego – dla pociągów z centrum na Bródno. Tarcza, wykonawszy 919,5 m tunelu, 11 czerwca
przebiła się na stację C20 Kondratowicza.
Z uwagi na ograniczenia związane z pandemią, wpływające na problemy ze skompletowaniem załóg, wykonawca postanowił naprzemiennie wykonywać tunele, zapowiadając jednocześnie
konieczność wydłużenia czasu realizacji inwestycji. Dlatego też Anna, której zadaniem jest wykonanie równoległego tunelu południowego, wystartowała ze stacji C21 Bródno dopiero 15 czerwca. Dzisiaj (17 lipca) Anna przebiła się na stację Kondratowicza. – Stało się to o godz. 12:30. Tarcza dotarła tutaj po 32 dniach pracy, szybciej niż pierwsza – podkreśla Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak.
Teraz Gulermak przerzuci ekipy do pierwszej tarczy. Maria ma rozpocząć drążenie tunelu w kierunku stacji Zacisze 23 lipca. Teraz maszyna będzie musiała 1320 m tunelu.
Jednocześnie, jak informuje ratusz, 27 lipca zaplanowano rozruch pierwszej tarczy
na odcinku zachodnim II linii metra na Bemowie. Do wydrążenia jest tam najkrótszy (ok. 137 m) odcinek tunelowy, łączący komorę torów odstawczych z korpusem stacji C4 Powstańców Śląskich pod skrzyżowaniem ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich.
Umowa na budowę odcinka wschodniego-północnego na Bródno
została podpisana we wrześniu 2018 r. Na 3,9-kilometrowym odcinku znajdą się trzy stacje: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno. Za ostatnią stacją przewidziano wielką komorę z 11 torami odstawczymi i do zawracania. Na realizację prac przeznaczono 36 miesięcy, co oznacza, że roboty budowlane powinny zakończyć się we wrześniu 2021 r. Wartość kontraktu, realizowanego przez Gulermak i Astaldi, to 1,398 mld zł.