Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bródno: Druga tarcza już na Kondratowicza. Dwa tunele gotowe

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-07-17 13:03
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Bródno: Druga tarcza już na Kondratowicza. Dwa tunele gotowe
fot. Metro Warszawskie
W piątek (17 lipca) na stację Kondratowicza przebiła się tarcza Anna. Oznacza to, że oba tunele łączące stacje C21 Bródno i C20 Kondratowicza są wydrążone. W nadchodzącym tygodniu rusza budowa kolejnego tunelu.

Drążenie tuneli na odcinku wschodnim-północnym II linii rozpoczęło się na początku maja. W sumie do wykonania jest 5785 m tuneli. Jako pierwsza z szybu startowego przy stacji C21 Bródno wystartowała Maria, której zadaniem jest wydrążenie tunelu północnego – dla pociągów z centrum na Bródno. Tarcza, wykonawszy 919,5 m tunelu, 11 czerwca przebiła się na stację C20 Kondratowicza.

Z uwagi na ograniczenia związane z pandemią, wpływające na problemy ze skompletowaniem załóg, wykonawca postanowił naprzemiennie wykonywać tunele, zapowiadając jednocześnie konieczność wydłużenia czasu realizacji inwestycji. Dlatego też Anna, której zadaniem jest wykonanie równoległego tunelu południowego, wystartowała ze stacji C21 Bródno dopiero 15 czerwca. Dzisiaj (17 lipca) Anna przebiła się na stację Kondratowicza. – Stało się to o godz. 12:30. Tarcza dotarła tutaj po 32 dniach pracy, szybciej niż pierwsza – podkreśla Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak.

Teraz Gulermak przerzuci ekipy do pierwszej tarczy. Maria ma rozpocząć drążenie tunelu w kierunku stacji Zacisze 23 lipca. Teraz maszyna będzie musiała 1320 m tunelu.

Jednocześnie, jak informuje ratusz, 27 lipca zaplanowano rozruch pierwszej tarczy na odcinku zachodnim II linii metra na Bemowie. Do wydrążenia jest tam najkrótszy (ok. 137 m) odcinek tunelowy, łączący komorę torów odstawczych z korpusem stacji C4 Powstańców Śląskich pod skrzyżowaniem ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich.

Umowa na budowę odcinka wschodniego-północnego na Bródno została podpisana we wrześniu 2018 r. Na 3,9-kilometrowym odcinku znajdą się trzy stacje: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno. Za ostatnią stacją przewidziano wielką komorę z 11 torami odstawczymi i do zawracania. Na realizację prac przeznaczono 36 miesięcy, co oznacza, że roboty budowlane powinny zakończyć się we wrześniu 2021 r. Wartość kontraktu, realizowanego przez Gulermak i Astaldi, to 1,398 mld zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5