Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bemowo: Rozpoczęto opuszczane tarcz [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Dzisiaj (15 czerwca) rano rozpoczęła się operacja opuszczania tarcz w szybie startowym przy Powstańców Śląskich na budowie odcinka zachodniego II linii metra między Bemowem a Wolą. Jako pierwsza pod ziemię trafiła Krystyna, która wydrąży tunel północny do stacji Księcia Janusza.

Szyb startowy dla budowy tuneli na odcinku zachodnim II linii metra, łączącym stacje C4 Powstańców Śląskich i C6 Księcia Janusza, zaplanowano po zachodniej stronie skrzyżowania Powstańców Śląskich i Górczewskiej, w miejscu torów odstawczych. Dzisiaj rano – ok. godz. 8 – rozpoczęła się operacja opuszczania dwóch tarcz. Każda z opuszczanych głowic waży 415 ton. – Wykorzystujemy w tym celu specjalistyczny dźwig o wadze 350 ton, z dociążeniem 500 ton. Jego udźwig wynosi ok. 800 ton – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak.

Jako pierwsza pod ziemię ok. 10 trafiła głowica tarczy Krystyna, która wydrąży tunel północny w kierunku stacji Księcia Janusza, którym będą poruszać się pociągi z centrum na Bemowo. Po niej rozpoczęło się opuszczanie Elisabetty, której zadaniem jest wydrążenie równoległego tunelu południowego. – Teraz czekają nas prace przygotowawcze do rozpoczęcia drążenia, kompletowanie zaplecza, wyposażenie – mówi Sawicki.

Pierwsza tarcza ma rozpocząć drążenie pod koniec lipca. – Druga tarcza ruszy kilka tygodni później. Tunele chcemy drążyć obydwa równolegle, odcinki są krótkie. Mamy nadzieję, że pójdzie to sprawnie i na przełomie roku zostanie zakończone drążenie – mówi rzecznik.

Sytuację komplikuje teraz trwająca pandemia koronawirusa. – Nie mamy w tej chwili skompletowanych ekip dla czterech tarcz [dwóch na Bemowie i dwóch na Bródnie – red.]. I wszystko wskazuje, że nie uda się skompletować. W Polsce nie ma takich specjalistów, dotychczasowe obostrzenia utrudniały też sprowadzanie takich pracowników zza granicy. Przemieszczanie się jest wciąż utrudnione. Poza tym liczba specjalistów na rynku międzynarodowym jest i tak ograniczona – ludzie nie chcą opuszczać swoich krajów, by jechać na kontrakty zagraniczne – mówi Bartosz Sawicki. Dlatego ekipy będą przerzucane między kontraktami w czasie postojów technologicznych. – To pozwoli zminimalizować opóźnienia związane z drążeniem – dodaje.

Jedna tarcza TBM z zapleczem to niemal 100 m długości, masa ponad 650 ton oraz ponad 6 m średnicy. Długość tuneli zachodniego odcinka drugiej linii metra to 1369 m (tunel lewy) i 1366 m (tunel prawy). Tarcze TBM będą miały do ułożenia 1824 prefabrykowanych pierścieni po 1,5 metra każdy.

Więcej o postępie prac na odcinku zachodnim piszemy tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5