Łódź rozstrzygnęła przetarg na remont kolejnego, kilometrowego odcinka ul. Przybyszewskiego. Wpłynęły trzy oferty. W ramach prac, które potrwają dziewięć miesięcy, przewidziano odbudowę wszystkich rozjazdów na skrzyżowaniu z Kilińskiego.
Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i przebudowa ok. kilometrowego odcinka ul. Przybyszewskiego na odcinku od skrzyżowania z al. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza do skrzyżowania z ul. Grabową (rejon budynku Przybyszewskiego 92) wraz ze znajdującym się w tym ciągu torowiskiem. W sumie przebudowa obejmuje 3005,43 metra toru pojedynczego.
Torowisko dalej będzie poprowadzone w jezdni – na sporych odcinkach przyjmie ono formę wspólnego pasa autobusowo-tramwajowego. Na skrzyżowaniu z Kilińskiego przewidziano przystanki wiedeńskie. Przebudowane zostaną przyległe ulice, w tym 300 m ulicy Kilińskiego, ze znajdującym się tam torowiskiem. Odbudowane zostaną rozjazdy na skrzyżowaniu Przybyszewskiego i Kilińskiego, choć już w nowym, bardziej symetrycznym śladzie.
Termin składania ofert minął przed połową maja. Wystartowały trzy firmy z ofertami na kwoty od 61,637 zł do 79,938 mln zł. W zeszłym tygodniu – 5 lipca – postępowanie zostało rozstrzygnięte. Wygrało konsorcjum firm Mosty Łódź i Budomal, które złożyło najtańszą ofertę. Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację prac przeznaczono dziewięć miesięcy.
mat. ZIM ŁódźW zeszłym roku przeprowadzono remont interwencyjny torowiska na skrzyżowaniu Przybyszewskiego i Kilińskiego. W efekcie prac tramwaje mogą przejeżdżać przez nie wyłącznie Przybyszewskiego na wprost – nie tylko odcięto łuki pozwalające na skręt, ale i usunięto krzyżownice, przez co niemożliwa jest jazda po Kilińskiego. Natomiast w lutym 2022 r. Łódź
podpisała umowę z firmą Budomal na projekt i przebudowę pierwszego odcinka Przybyszewskiego między pl. Reymonta a Kilińskiego. Roboty mają zacząć się jesienią.
W czerwcu tego roku Łódź
rozstrzygnęła także przetarg na przebudowę dalszego, ok. kilometrowego odcinka trasy w ciągu al. Śmigłego-Rydza na odcinku od Przybyszewskiego do Dąbrowskiego. Wygrało lokalne konsorcjum Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane Kemy i MPK-Łódź.