Przy ul. Północnej trwa przebudowa krańcówki tramwajowej. Na placu budowy układane są już pierwsze elementy torowiska – m.in. rozjazdy oraz łuki. Za kilka miesięcy kończyć będą tu trasę linie, które nie dojadą na krańcówkę Doły.
Inwestycja na terenie dawnego dworca tramwajów podmiejskich
rozpoczęła się pod koniec marca 2025 roku. Chociaż nie od razu na placu budowy można było zobaczyć koparki i wywrotki. To część planowanej przebudowy ul. Franciszkańskiej pomiędzy Północną a Bojowników Getta Warszawskiego.
Na krańcówce w parku Staromiejskim pierwsze szyny Przez ostatnie miesiące wykonawca – firma Strabag – prowadził prace przy demontażu starego torowiska oraz korytowaniu przestrzeni pod nową infrastrukturę dla tramwajów. Teraz widać postępy tych prac.
Wykonany został już betonowy fundament pod torowisko wraz z jego odwodnieniem oraz instalacją grzewczą do zwrotnic. Zaczęło się także układanie pierwszych szyn a pośród nich zwrotnice, rozjazdy i łuki. Na końcu będzie układana granitowa kostka, która wypełni przestrzeń przed historycznym budynkiem.
Fot. Urząd Miasta Łodzi | Pierwsze nowe szyny na krańcówce Północna
Wymienionych prac torowych nie udało się natomiast jeszcze przeprowadzić bliżej wyjazdu z krańcówki. Tam trwa wzmacnianie konstrukcji kanału rzeki Łódki oraz zakrywanie fundamentów odkrytej niedawno kamienicy z dawnej zabudowy Starego Miasta.
Magistrat zaznaczył, że zakończenie prac na dawnym dworcu tramwajów podmiejskich przewidziane jest na początek 2026 roku.
Element przebudowy ulicy Franciszkańskiej Tak de facto inwestycja tramwajowa w tej części łódzkich Bałut składa się z dwóch części. Pierwsza to całościowa przebudowa trasy tramwajowej w ulicy Franciszkańskiej. Druga, to omawiana dzisiaj przebudowa krańcówki tramwajowej w obrębie w parku Staromiejskiego. Miasto jednocześnie potwierdziło, że niektóre linie zostaną tutaj skrócone na czas
prowadzenia prac na ul. Franciszkańskiej. Szczegółów zmian jeszcze nie znamy.
Tomasz Andrzejewski z Łódzkich Inwestycji, w rozmowie z "Transportem Publicznym" powiedział w marcu, że trwają prace nad dokumentacją projektową. Ta ma być gotowa pod koniec tego roku, żeby w 2026 roku można było rozpocząć prace budowlane.