Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź wnioskuje o środki na tramwaj z RFIL. „Chcemy, by wróciły tu łódzkie podatki”

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-06-29 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź wnioskuje o środki na tramwaj z RFIL. „Chcemy, by wróciły tu łódzkie podatki”
fot. Kasper FiszerTramwaj w Łodzi na ul. Legionów
Władze Łodzi nie pozyskają środków na remont torowisk tramwajowych z Krajowego Planu Odbudowy. Liczą jednak na inne fundusze, w tym na rządowy RFIL. Alternatywa ma być kolejna edycja Regionalnego Programu Operacyjnego.

Po zamknięciu ruchu tramwajowego do pętli Zdrowie samorząd województwa łódzkiego poinformował, że zgłosił propozycję sfinansowania modernizacji odcinka ze środków Krajowego Planu Odbudowy. To okazało się jednak niemożliwe. – O fundusze na modernizację łódzkich torowisk staramy się we wszystkich ogłaszanych programach, aby jak najszybciej przejść do realizacji remontów. Kształt KPO nie przewiduje jednak takich inwestycji – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.

Równoległe starania o środki krajowe i unijne

Samorząd nie zrezygnował jednak z pozyskania środków z budżetu centralnego. – Propozycje zostały przedstawione rządowi podczas wnioskowania do Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych – informuje przedstawiciel samorządu. Miasto miało wówczas wyrazić chęć przeprowadzenia inwestycji dotyczących wszystkich odcinków wymagających modernizacji. ZDiT nie poinformował nas natomiast o przedstawieniu planów budowy nowych fragmentów sieci tramwajowej.

– Te same odcinki zostały zgłoszone jako priorytetowe do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2021 – 2027 – podkreśla rzecznik ZDiT. Miasto równolegle próbuje więc pozyskać dotację z dwóch niezależnych źródeł. – Liczymy, że pieniądze z łódzkich podatków wrócą do miasta w postaci rządowych lub unijnych dotacji na rozwój transportu publicznego – stwierdza Tomasz Andrzejewski.

Odcinków wymagających pilnej interwencji jest bardzo dużo

Przypomnijmy, że potrzeby inwestycyjne są w Łodzi ogromne. Choć kończy się remont torowiska w ul. Limanowskiego, które było awaryjnie zamknięte, nieczynne i nieremontowane pozostają inne trasy: do pętli Doły, Koziny, Dworzec Łódź-Chojny, Marysin-Warszawska, Zdrowie i Dąbrowa-Niższa, a także w ulicach Legionów czy Kilińskiego. Tylko w części przypadków są konkretne plany finansowania niezbędnych inwestycji.

Nieczynne są także linie podmiejskie, a los tras biegnących do Lutomierska i Ozorkowa pozostaje mocno niepewny. Tam jednak konieczne byłoby duże zaangażowanie finansowe podmiejskich gmin. Biorąc pod uwagę ich skromne budżety, może się to okazać niemożliwe.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5