Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Pasażerowie chcą szybszego powrotu tramwaju

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
13-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Pasażerowie chcą szybszego powrotu tramwaju
fot,. Roman CzubińskiTramwaj na pętli przy Niższej przed zawieszeniem kursów
Mieszkańcy osiedla Chojny – Dąbrowa mają zastrzeżenia do organizacji komunikacji zastępczej podczas przebudowy al. Śmigłego-Rydza. Domagają się skierowania jednej z linii tramwajowych na końcowy, wciąż przejezdny odcinek. Zarząd Dróg i Transportu wyjaśnia, że nie pozwala na to ograniczona przez trwające inwestycje przepustowość reszty sieci, i sugeruje w zamian możliwość wydłużenia autobusowej linii zastępczej.

Na osiedlu Chojny – Dąbrowa, do czasu rozpoczęcia przebudowy al. Śmigłego-Rydza obsługiwanym przez linię 13, pojawiły się ulotki zatytułowane „Zabrano nam tramwaje”. Autorzy zwracają uwagę na fakt, że od 20 sierpnia na pętlę Dąbrowa Niższa nie docierają tramwaje linii 13 oraz 1 (w rzeczywistości ta druga dojeżdżała tam awaryjnie jeszcze w poniedziałek po rozpoczęciu prac, zaś samo skierowanie jej na pętlę było rozwiązaniem tymczasowym na czas przebudowy skrzyżowania Dąbrowskiego – Kilińskiego na stałej trasie „jedynki”).

Mieszkańcy: Cztery różne propozycje

– Potrzebujemy bezpośredniego połączenia tramwajowego do centrum miasta, kursującego nie rzadziej niż co 18 minut w dni robocze i 20 minut w soboty i niedziele – podkreślają autorzy pisma. Jak twierdzą, końcowy odcinek stałej trasy „trzynastki” jest przejezdny (co potwierdza kierowanie tramwajów objazdem na pętlę Dąbrowa Niższa w sytuacjach awaryjnych), a w najbliższym czasie nie są na nim planowane żadne prace torowe.

Twórcy apelu, podpisani jako „Mieszkańcy osiedla Chojny – Dąbrowa”, nawołują do kontaktowania się telefonicznie i mailowo z pracownikami Zarządu Dróg i Transportu w celu przekonania ich do zmiany układu linii. Niektóre elementy proponowanych rozwiązań mogą jednak zaskakiwać. Dość naturalny wydaje się postulat skierowania na nieczynną pętlę linii 7 z Kozin, która zresztą do 2013 r. zawracała właśnie na niej, choć docierała tam po innej trasie. Autorzy rozważają też jednak przekierowanie linii 2 z popularnej trasy do dworca Łódź Dąbrowa oraz wydłużenie z Placu Niepodległości linii 16 lub podmiejskiej 41. W przypadku dwóch ostatnich oznaczałoby to znaczne wydłużenie trasy oraz komplikację jej przebiegu – tramwaj pokonywałby znaczne odcinki w kierunku przeciwnym do zasadniczego.

ZDiT: Problem w przepustowości

Rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Tomasz Andrzejewski potwierdza, że w pierwszych dniach po zawieszeniu połączeń pojawiły się postulaty skierowania tramwaju na pętlę przy Niższej. Powodem, dla którego ZDiT nie zdecydował się na ich spełnienie, jest duża liczba linii tramwajowych na ul. Przybyszewskiego i niska przepustowość skrzyżowania Przybyszewskiego – Kilińskiego. – Jeśli pojawiłaby się dodatkowa relacja na tym skrzyżowaniu, bylibyśmy zobowiązani przez przepisy, by wprowadzić sterowanie wlotami na tym skrzyżowaniu. Zielone światło zapalałoby się osobno z każdej strony. Taki cykl świateł był podczas przebudowy skrzyżowania Kilińskiego – Dąbrowskiego, co powodowało dłuższy czas przejazdu i korki – tłumaczy rzecznik. Przy obecnych pracach torowych na al. Śmigłego-Rydza i ul. Dąbrowskiego na pętlę przy Niższej można dziś dojechać tramwajem tylko przez Przybyszewskiego.

Argumentami za decyzją o wycofaniu tramwajów z Niższej były też: obawa przed dalszym zwiększeniem natężenia ruchu na Przybyszewskiego oraz zły stan torowiska na Rondzie Broniewskiego. – Obsługę tego obszaru [osiedla Chojny – Dąbrowa – przyp. RC] zapewnia zastępcza linia autobusowa Z13. Obecnie sprawdzamy również możliwość jej wydłużenia do placu Dąbrowskiego – dodaje Andrzejewski. Można jednak wątpić, czy ewentualne przedłużenie tej linii, która mimo częściowego wydzielenia buspasu na al. Śmigłego-Rydza w godzinach szczytu często spóźnia się z powodu korków, będzie dla pasażerów satysfakcjonującym rozwiązaniem.

Inny związany z tymczasową organizacją transportu postulat mieszkańców doczekał się już realizacji. Pasażerowie narzekali na sposób wykonania tymczasowych przystanków autobusowych przy wschodniej jezdni al. Śmigłego-Rydza: nawierzchnia peronu była wykonana z tłucznia. ZDiT zlecił wykonawcy ułożenie w tych miejscach betonowych płyt. Pojawiające się również apele o przeniesienie przystanków zostały natomiast oddalone. – W tym miejscu zatrzymują się wszystkie linie autobusowe w kierunku Dąbrowy, niezależnie, z którego kierunku nadjeżdżają: Z13, 70, 75ABC, 96. Gdyby przystanki były rozrzucone w innych miejscach, pasażerowie nie mogliby korzystać z kumulacji linii na tym przystanku – wyjaśnia wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Maciej Sobieraj.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5