Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Łódź: MFiPR obiecuje pieniądze na elektrobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2022-04-05 15:00
Ostatnia modyfikacja:
2022-08-09 00:30
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Łódź: MFiPR obiecuje pieniądze na elektrobusy
fot. UM Łódź
Wiceminister funduszy i polityki regionalnej zapowiedział przyznanie Łodzi dofinansowania unijnego na zakup kolejnych autobusów elektrycznych. 25 mln zł na ten cel będzie pochodziło z POIiŚ 2014-2020. Linie, na których miałyby kursować nowe pojazdy, nie są jeszcze znane, pewne poszlaki mogą jednak wskazywać na podmiejską trasę do Lutomierska.

Wiceminister Waldemar Buda nie podał dokładnej liczby autobusów elektrycznych, które miałyby zostać kupione. Według szacunków resortu kwota dofinansowania wraz z wkładem własnym pozwoliłaby na zakup ok. 10 pojazdów (zapewne 12-metrowych). Zgodnie z regułami rozliczania funduszy unijnych inwestycja musi zakończyć się najpóźniej w przyszłym roku.

Buda: „Szerszy plan”

– Infrastruktura ładowania elektrycznych pojazdów w Łodzi będzie jeszcze rozbudowywana, a to wpisuje się w większy plan rozwoju elektrycznego transportu miejskiego. W centrach miast, na skoncentrowanych infrastrukturalnie obszarach, autobus elektryczny jest najlepszym środkiem komunikacji – uznał wiceminister. Władze Łodzi, podobnie jak szeregu innych miast w Polsce i Europie, inwestują raczej w komunikację tramwajową (choć wiele łódzkich tras, wskutek wieloletnich zaniedbań, zostało w ostatnich latach wyłączonych z ruchu).

W zajezdni MPK Łódź przy ul. Limanowskiego stacjonuje już 17 autobusów elektrycznych. Przetarg na ich dostawę wygrało na początku sierpnia 2020 r. Volvo, z którym umowę podpisano w październiku 2021 r. Zakup pojazdów kosztował 64,501 mln zł. Od połowy marca pojazdy 7900 Electric można spotkać na linii 87, wkrótce mają pojawić się także na trasach 80, 83 i 86.

Czyżby zastępstwo dla modernizacji tramwaju?

Inwestycja będzie realizowana w formule Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. W wypowiedziach wiceministra pojawia się nazwa „Metropolia Łódzka” (choć aglomeracja od ponad roku nie może doczekać się uchwalenia ustawy metropolitalnej na wzór tej górnośląsko-zagłębiowskiej). W tym kontekście można zastanawiać się nad związkiem zapowiedzi Budy z niedawnymi sugestiami przekazanymi nam przez pełnomocnika rządu do spraw budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcina Horały.

– O ile wiem, według obecnych planów linia tramwajowa ma być krótsza, niż pierwotnie planowano. Pracujemy z Urzędem Marszałkowskim nad tym, by wypracować rozwiązanie z zakresu komunikacji publicznej, które pozwoliłoby na dojazdy z dalszych miejscowości aglomeracji, niż Konstantynów – mówił w lutym Horała, odpowiadając na pytanie o przyszłość odcinka linii tramwaju podmiejskiego Konstantynów Łódzki – Lutomiersk. Przypomnijmy: w roku 2020 przedstawiciele spółki celowej CPK oraz UMWŁ obiecywali dofinansowanie modernizacji linii właśnie ze środków przeznaczonych na budowę „komponentu kolejowego” CPK. Miało to być rozwiązanie zastępcze w zamian za forsowany wcześniej, lecz porzucony pod wpływem protestów północny wariant linii kolejowej dużych prędkości nr 85, wytrasowany właśnie przez Konstantynów. Być może – choć oficjalnych informacji na ten temat jeszcze nie ma – rosnące koszty inwestycji infrastrukturalnych skłoniły rząd i samorząd do rezygnacji z odbudowy końcowego odcinka torów tramwajowych na rzecz doraźnie tańszej alternatywy w postaci elektrobusów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pińczów z jedną ofertą na autobusy

Komunikacja

Pińczów z jedną ofertą na autobusy

Jakub Rösler 08 sierpnia 2022

Pozostałe z wątku:

Pińczów z jedną ofertą na autobusy

Komunikacja

Pińczów z jedną ofertą na autobusy

Jakub Rösler 08 sierpnia 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5