Partnerzy serwisu:
Mobilność

Łódź: Kolejna DDR na osiedlu Mania. Czy potrzebna?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-08-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Łódź: Kolejna DDR na osiedlu Mania. Czy potrzebna?
fot. Roman Czubiński
Do końca roku na łódzkim osiedlu Mania mają powstać kolejne odcinki drogi rowerowej oraz ciągów pieszo-rowerowych. Zarząd Dróg i Transportu planuje wydać na ten cel blisko półtora miliona złotych. W opinii łódzkiego środowiska rowerowego oraz samorządu osiedla inwestycja jest jednak zbędna, a przeznaczone na nią pieniądze mogłyby zostać wydane znacznie bardziej racjonalnie.

Według rzecznika prasowego Zarządu Dróg i Transportu Tomasza Andrzejewskiego założeniem było dokończenie siatki dróg rowerowych na osiedlu Mania. W poprzednich latach wybudowano drogi wzdłuż al. Unii Lubelskiej, ul. Srebrzyńskiej i Siewnej oraz kładka przez rzekę Bałutkę z wykorzystaniem przyczółków dawnego mostu tramwajowego. – W tym roku kolejne drogi rowerowe za prawie 1,5 mln zł powstaną wzdłuż ul. Wieczność, Borowej i Siewnej – zapowiada rzecznik.

– Przeprowadzimy w tym roku remont chodników wzdłuż wymienionych ulic. Przy okazji powstanie nowa infrastruktura rowerowa oraz kilkanaście miejsc parkingowych – uzupełnia Piotr Kaźmierczak ze ZDiT. Nowe DDR i ciąg pieszo-rowerowy mają także stanowić element połączenia osiedla i strefy przemysłowej na Teofilowie z centrum Łodzi. Jak twierdzi Kaźmierczak, do ZDiT docierały głosy o zapotrzebowaniu na taką infrastrukturę rowerową.

Innego zdania są jednak okoliczni mieszkańcy, którzy podczas konferencji prasowej ZDiT w miejscu przyszłej budowy protestowali przeciwko jej planom. Sprzeciw wyraziła też Rada Osiedla Zdrowie – Mania. Argumenty protestujących to mnogość innych, pilniejszych inwestycji na osiedlu, na które brakuje pieniędzy, a także fakt, że realizacja planów ZDiT wymusi likwidację trawnika i pogorszenie warunków życia na osiedlu.

Przeciwni budowie kolejnych dróg rowerowych na Mani są także przedstawiciele łódzkiego środowiska rowerowego, zrzeszeni w Fundacji „Normalne Miasto – Fenomen”. – Czy ZDiT naprawdę nie ma innych poważniejszych i bardziej potrzebnych rzeczy do zrobienia, niż betonowanie okolic parku na Zdrowiu? - pyta w artykule na portalu Rowerowa Łódź prezes fundacji Hubert Barański. Jego zdaniem inwestycja jest – po pierwsze – niepotrzebna, ponieważ nowe odcinki powstaną w rejonie, w którym zarówno ruch rowerowy, jak i samochodowy jest niewielki. Rowerzyści mogą więc bezpiecznie korzystać z jezdni, a jedynym koniecznym zabiegiem byłoby wymalowanie „sierżantów” rowerowych (znaków P-27).

Po drugie, planowane drogi będą dublowały znacznie częściej wykorzystywany przez rowerzystów skrót przez pobliski teren zielony (między skrzyżowaniami Solec – Wieczność i Siewna – Krakowska). W budżecie obywatelskim na bieżący rok przegłosowano jej utwardzenie za 150 tys. zł właśnie z myślą o rowerzystach. – Droga przez lasek jest nieoświetlona, potrzeba więc alternatywy dla niej. Poza tym drogi rowerowe często generują ruch tam, gdzie wcześniej go nie było – odpiera ten argument Kaźmierczak.

Fundacja wytyka także przedstawicielom ZDiT liczne błędy w dokumentacji projektowej, takie jak likwidację chodnika po południowej stronie na fragmencie ul. Siewnej czy poprowadzenie DDR po obu stronach tej wąskiej i mało ruchliwej ulicy.

Budowa 1,5 km infrastruktury rowerowej ma kosztować blisko 1,5 mln zł. Ogłoszony przez ZDiT przetarg w czerwcu wygrała firma Lark-Bud. Inwestycja ma rozpocząć się pod koniec sierpnia i zakończyć jeszcze w tym roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Poznań. Rusza budowa drogi rowerowej na Starym Mieście

Przestrzeń

Pomorze Zachodnie planuje kolejne kilometry tras rowerowych

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Poznań. Rusza budowa drogi rowerowej na Starym Mieście

Przestrzeń

Pomorze Zachodnie planuje kolejne kilometry tras rowerowych

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5