Problemy autobusowego dworca Łódź Fabryczna rozwiązywane są powoli, tym niemniej obecnie zakończyły się długotrwałe utrudnienia z korzystaniem z prowadzących tam wind i schodów ruchomych. Ostatni przestój urządzeń miał miejsce w grudniu zeszłego roku. Jak zapewnia nas ZDiT UMŁ, obecnie wszelkie dźwigi pozostają pod stałą kontrolą firmy serwisowej.
Na naszych łamach kilkukrotnie
opisywaliśmy awarie wind i schodów ruchomych prowadzących na autobusową część dworca Łódź Fabryczna, która
nosi oficjalną nazwę Wielostanowiskowego Przystanku Autobusowego. Przestoje trwały nawet kilka miesięcy i następowały m.in. po obfitych opadach deszczu. W ciągu zaledwie nieco ponad dwóch lat eksploatacji nowego dworca długotrwałe przerwy w działaniu urządzeń następowały przynajmniej kilkukrotnie.
Windy i schody pod stałą kontrolą konserwatoraOstatnia awaria zaobserwowana przez naszą redakcję miała miejsce na początku grudnia zeszłego roku. Zatrzymały się wówczas schody ruchome pozwalające przemieścić się pomiędzy płytą dworca autobusowego a al. Rodziny Poznańskich z przystankami tramwajowymi i krańcem autobusowych linii miejskich i podmiejskich. Zarządca obiektu, Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, długo nie komentował sprawy.
ZDiT poinformował nas jednak, że usterkę udało się usunąć. – Obecnie wszelkie urządzenie działają bez problemu, a nad ich stanem technicznym czuwa firma konserwacyjna – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu. Przyznaje przy tym, że w ostatnich dwóch latach kilka razy doszło do zatrzymania wind lub schodów ruchomych. – Było to spowodowane pracami serwisowymi, usterką techniczną lub uszkodzeniami mechanicznymi – tłumaczy.
ZDiT zapewnia, że dworzec pozostawał dostępny dla niepełnosprawnych – Jednak za każdym razem dostępna była choć jedna z wind, aby zapewnić komunikację dla osób niepełnosprawnych – zapewnia nas Tomasz Andrzejewski. Zdarzało się przy tym, że znalezienie czynnego dźwigu stanowiło pewien problem nawet dla osoby bez ograniczeń sprawności ruchowej. Informacje o dostępnym urządzeniu zamieszczane były bowiem na mapkach, które dla osób nieznających dobrze dworca mogły pozostawać nieco nieczytelne.
Wciąż aktualne pozostają natomiast
inne problemy autobusowej części Łodzi Fabrycznej: brak zapowiedzi megafonowych kursów, brak możliwości zakupu biletu w kasie, a przede wszystkim wciąż relatywnie niewielka liczba obsługiwanych stąd połączeń. Ograniczony jest też zakres informacji udzielanych przez czynne od niedawna okienko. Choć uruchomił ją Zarząd Dróg i Transportu, nie można w niej dowiedzieć się niczego o połączeniach miejskich i podmiejskich organizowanych przez ZDiT.