Na autobusowym dworcu Łódź Fabryczna nie będzie płyty postojowej. O zmianie planów dotyczących organizacji przestrzeni wokół dworca poinformował nas Zarząd Inwestycji Miejskich. Może to stanowić istotną barierę dalszego rozwoju obiektu, z którego nie korzysta znaczna część przewoźników obsługujących zarówno komunikację podmiejską, jak i dalekobieżną.
Jedną z przyczyn stosunkowo małej liczby autobusów rozpoczynających i kończących bieg na dworcu Łódź Fabryczna ma być zdaniem części przewoźników brak płyty postojowej. Nowy, podziemny obiekt obsługuje już co prawda więcej kursów niż należące do PKS Łódź dworce Kaliski i Północny, ale nie udało się osiągnąć stawianego przed jego otwarciem celu stworzenia tu węzła przesiadkowego integrującego całą komunikację podmiejską. Z innych miejsc w Łodzi korzysta także znaczna część przewoźników międzynarodowych, zwłaszcza oferujących kursy na Ukrainę.
Na dziś planu budowy płyty postojowej nie maPierwotnie planowano budowę zewnętrznej płyty postojowej, która stanęłaby w pewnym oddaleniu od WPA Łódź Fabryczna –
jak oficjalnie nazywa się autobusowa część dworca. Pozwoliłoby to pogodzić interesy przewoźników, którzy muszą mieć gdzie odstawiać autobusy po skończonym kursie, z ograniczoną przestrzenią. Wszystko wskazuje jednak, że ostatecznie rozwiązanie to nie doczeka się realizacji.
– Na dziś nie planujemy budowy placu z płytą postojową – poinformował nas bowiem Piotr Wasiak z Zarządu Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Łodzi. Nie wskazuje on przyczyn takiej decyzji. Miasto nie przeznaczy też raczej części słabo wykorzystanych stanowisk na miejsce do postoju autobusów – przedstawiciel ZIM nie odniósł się wprost do naszego pytania o tę kwestię.
Autobus powinien odjechać z dworca po wysadzeniu pasażerówWPA Łódź Fabryczna będzie więc funkcjonował nadal w takim samym jak dotychczas formacie. –
Przystanek autobusowy przy dworcu Łódź Fabryczna jest przystankiem przelotowym. Przewoźnicy mogą wjechać tam, by wysadzić lub zabrać pasażerów, i powinni z niego odjechać – tłumaczy nasz rozmówca.
Problemy autobusowej Łodzi Fabrycznej opisujemy na naszych łamach regularnie. Wciąż nie ma tam zapowiedzi megafonowych ani punktu sprzedaży biletów. Zarząd Dróg i Transportu UMŁ wbrew zapowiedziom nie opublikował strony internetowej, na której prezentowano by rozkład jazdy wszystkich przewoźników wjeżdżających na WPA. Dopiero półtora roku po otwarciu przy jednym ze stanowisk
pojawiła się niedawno gablota informacyjna. Kilka miesięcy temu rozpoczęła pracę
informacja stacjonarna i telefoniczna. Zakres udzielanych przez nią porad jest jednak mocno ograniczony.