Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź Fabryczna: Miasto rezygnuje z płyty postojowej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
28-11-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź Fabryczna: Miasto rezygnuje z płyty postojowej
fot. Kasper FiszerDworzec autobusowy Łódź Fabryczna
Na autobusowym dworcu Łódź Fabryczna nie będzie płyty postojowej. O zmianie planów dotyczących organizacji przestrzeni wokół dworca poinformował nas Zarząd Inwestycji Miejskich. Może to stanowić istotną barierę dalszego rozwoju obiektu, z którego nie korzysta znaczna część przewoźników obsługujących zarówno komunikację podmiejską, jak i dalekobieżną.

Jedną z przyczyn stosunkowo małej liczby autobusów rozpoczynających i kończących bieg na dworcu Łódź Fabryczna ma być zdaniem części przewoźników brak płyty postojowej. Nowy, podziemny obiekt obsługuje już co prawda więcej kursów niż należące do PKS Łódź dworce Kaliski i Północny, ale nie udało się osiągnąć stawianego przed jego otwarciem celu stworzenia tu węzła przesiadkowego integrującego całą komunikację podmiejską. Z innych miejsc w Łodzi korzysta także znaczna część przewoźników międzynarodowych, zwłaszcza oferujących kursy na Ukrainę.

Na dziś planu budowy płyty postojowej nie ma

Pierwotnie planowano budowę zewnętrznej płyty postojowej, która stanęłaby w pewnym oddaleniu od WPA Łódź Fabryczna – jak oficjalnie nazywa się autobusowa część dworca. Pozwoliłoby to pogodzić interesy przewoźników, którzy muszą mieć gdzie odstawiać autobusy po skończonym kursie, z ograniczoną przestrzenią. Wszystko wskazuje jednak, że ostatecznie rozwiązanie to nie doczeka się realizacji.

– Na dziś nie planujemy budowy placu z płytą postojową – poinformował nas bowiem Piotr Wasiak z Zarządu Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Łodzi. Nie wskazuje on przyczyn takiej decyzji. Miasto nie przeznaczy też raczej części słabo wykorzystanych stanowisk na miejsce do postoju autobusów – przedstawiciel ZIM nie odniósł się wprost do naszego pytania o tę kwestię.

Autobus powinien odjechać z dworca po wysadzeniu pasażerów

WPA Łódź Fabryczna będzie więc funkcjonował nadal w takim samym jak dotychczas formacie. –
Przystanek autobusowy przy dworcu Łódź Fabryczna jest przystankiem przelotowym. Przewoźnicy mogą wjechać tam, by wysadzić lub zabrać pasażerów, i powinni z niego odjechać – tłumaczy nasz rozmówca.

Problemy autobusowej Łodzi Fabrycznej opisujemy na naszych łamach regularnie. Wciąż nie ma tam zapowiedzi megafonowych ani punktu sprzedaży biletów. Zarząd Dróg i Transportu UMŁ wbrew zapowiedziom nie opublikował strony internetowej, na której prezentowano by rozkład jazdy wszystkich przewoźników wjeżdżających na WPA. Dopiero półtora roku po otwarciu przy jednym ze stanowisk pojawiła się niedawno gablota informacyjna. Kilka miesięcy temu rozpoczęła pracę informacja stacjonarna i telefoniczna. Zakres udzielanych przez nią porad jest jednak mocno ograniczony.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij