Partner serwisu
Komunikacja

Linz prezentuje dwusystemowy tramwaj do obsługi lekkiej kolei

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
24-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

Stolica Górnej Austrii – Linz – zapowiada rozbudowę systemu lekkiej kolei. Projekt o nazwie Regional Stadtbahn, ma zapewnić połączenia Mühlviertel z Linzem. Właśnie zaprezentowano dwusystemowe tramwaje do obsługi trasy. Pojazdy mają dotrzeć do Linzu w 2026 roku.

Linz zaprezentował wizualizacje nowych tramwajów dwusystemowych do obsługi Regional Stadtbahn – czyli pośredniego rozwiązania między lekką koleją a tramwajem podmiejskim. Regionalna kolej miejska ma przede wszystkim połączyć Mühlviertel z Linzem. Pojazdy do jej obsługi dostarczy Stadler Rail. Montaż tramwajów będzie się odbywał w zakładach w Walencji w Hiszpanii. To efekt udzielonego w 2022 roku zamówienia, którego postępowanie przetargowe na dostawy wspólnie zorganizowało sześciu przewoźników z Austrii i Niemiec.

Malatura nowych tramwajów będzie połączeniem koloru niebieskiego typowego dla kolei S-Bahn w Górnej Austrii z kolorem czerwonym i białym charakterystycznymi dla kraju związkowego Górnej Austrii. Pierwsze wozy mają dotrzeć do Linzu w 2026 roku. Łącznie do miasta dotrze 20 trzyczłonowych pojazdów, których wartość to 125 mln euro. W środku znajdzie się miejsce dla 94 osób na miejscach siedzących i 134 osób na miejscach stojących. Będą także dwa miejsca dla osób na wózkach. Wejście nie będzie posiadało stopni tylko wysuwane schody w przypadku niższych peronów. Standardowo wewnątrz wozy zostaną wyposażone w klimatyzację, miejsca dla rowerów, a także gniazdka elektryczne i wejścia USB.

Tramwaje będą posiadały możliwość jazdy pod dwoma różnymi systemami zasilania – z miejskiej sieci tramwajowej 750 V DC oraz infrastruktury ÖBB 15 kV 16,7 Hz. Pojazdy będą ponadto wyposażone w podwójne systemy bezpieczeństwa do ruchu na trasach ÖBB i pociągów regionalnych. Będą zdolne rozpędzić się do 100 km/h.

Nowe pojazdy to część większego projektu Regional Stadtbahn w Linzu, określanego jako „projekt stulecia”, który uchodzi za największe przedsięwzięcie infrastrukturalne Górnej Austrii od czasu wojny. Tramwaj ma za zadanie zmniejszyć natężenie ruchu na często uczęszczanych trasach dojazdowych – zwłaszcza z Mühlviertel. Ponadto mieszkańcy Rohrbach, Freistadt i z obszaru Urfahr od 25 lat domagają się lepszych połączeń z Linzem i w jego obrębie. Tramwaj ma więc połączyć stację Mühlkreis ze stacją główną Linz. Linia ma zostać poprowadzona przez nowy most Eisenbahnbrücke, który został oddany do użytku w 2021 roku. W pobliżu obiektu powstać ma lokalny węzeł komunikacyjny Urfahr-Ost. Część trasy nowego tramwaju powstanie także pod ziemią.

W styczniu ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej. Budowa linii ma kosztować 667 mln euro, a sfinansuje ją Linz, kraj związkowy Górna Austria oraz rząd federalny, który obiecał pokryć prawie połowę wartości inwestycji. Projekt ma nie tylko przyczynić się do rozwoju regionu i stworzenia nowych miejsc pracy, ale także zachęcić osoby, które dojeżdżają do pracy prywatnym samochodem do przesiadki na planowane dwie linie S6 i S7. Oczekuje się, że regionalna lekka kolej w Linzu będzie przewozić do 40 tys. pasażerów dziennie.

pierwszy odcinek z 27-kilometrowej nowej linii lekkiej kolei miejskiej, od dworca głównego do szpitala uniwersyteckiego im. Keplera (KUK) będzie gotowy w 2028 roku. Projekt wstępny jest już na ukończeniu. Jednocześnie trwa przetarg na opracowanie odcinka pomiędzy wschodnim węzłem Urfahr-Ost a Uniwersytetem Keplera. Regionalne linie do dzielnic Rohrbach i Freistadt mogłyby zostać ukończone w 2035 roku. S6 ma docelowo kursować ze stacji Mühlkreis w Urfahr na wschód do stacji głównej. Kolejna linia S7 poprowadzona zostanie z dworca głównego do uniwersytetu, a następnie przedłużona do Mühlviertel.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gorzów. Tramwaj dwusystemowy dojedzie do Strzelec Krajeńskich?

Prawo & Finanse

Gorzów. Tramwaj dwusystemowy dojedzie do Strzelec Krajeńskich?

Jakub Rösler 13 stycznia 2023

Stadler z umową na dostawy do 504 tramwajów dwusystemowych

Komunikacja

Bydgoszcz. Jest pomysł na dwusystemowy tramwaj. I cała lista problemów

Przestrzeń

Karlsruhe. Bombardier dostarczy tramwaje dwusystemowe

Prawo & Finanse

Stadler dostarczy tramwaje dwusystemowe do Szwajcarii

Komunikacja

Stadler dostarczy tramwaje dwusystemowe do Szwajcarii

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2018

Tramwaj i kolej na jednym torze być może

Komunikacja

Tramwaj i kolej na jednym torze być może

Przemysław Farsewicz 25 sierpnia 2018

Zobacz również:

Gorzów. Tramwaj dwusystemowy dojedzie do Strzelec Krajeńskich?

Prawo & Finanse

Gorzów. Tramwaj dwusystemowy dojedzie do Strzelec Krajeńskich?

Jakub Rösler 13 stycznia 2023

Stadler z umową na dostawy do 504 tramwajów dwusystemowych

Komunikacja

Bydgoszcz. Jest pomysł na dwusystemowy tramwaj. I cała lista problemów

Przestrzeń

Karlsruhe. Bombardier dostarczy tramwaje dwusystemowe

Prawo & Finanse

Stadler dostarczy tramwaje dwusystemowe do Szwajcarii

Komunikacja

Stadler dostarczy tramwaje dwusystemowe do Szwajcarii

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2018

Tramwaj i kolej na jednym torze być może

Komunikacja

Tramwaj i kolej na jednym torze być może

Przemysław Farsewicz 25 sierpnia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5