Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Stadler dostarczy tramwaje dwusystemowe do Szwajcarii

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-08-28 12:38
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Stadler dostarczy tramwaje dwusystemowe do Szwajcarii
mat. Stadler
Stadler podpisał umowę z Ferrovie Luganesi (FLP) na dostawę dziewięciu tramwajów dwusystemowych z opcją na kolejne trzy pojazdy. Od 2020 r. będą one obsługiwać kolejową linię regionalną między Luganbo a Ponte Tresa w najsłoneczniejszej części Szwajcarii.

Kontrakt obejmuje dostawę dziewięciu siedmioczłonowych tramwajów dwysystemowych Tramlink przystosowanych do obsługi sieci o metrowym rozstawie szyn. Umowa zawiera też opcję na kolejne trzy pojazdy. – Ten zakup to duży krok na przód. Każdy pojazd pomieści 300 pasażerów, którzy będą mogli podróżować w klimatyzowanych wnętrzach, z niską podłogą na całej długości – powiedział Roberto Ferroni, dyrektor FLP. W trakcie negocjacji jest też kontrakt na 25-letnie utrzymanie pojazdów.

Pojazdy łączą sobie cechy tramwaju i pociągu, dzięki czemu pasażerowie nie muszą przesiadać się między środkami transportu. Długość pojazdów to 45,4 m, a ich szerokość wynosi 2,4 m. Siedmioczłonowe Tramlinki są dwukierunkowe i mogą pomieścić 228 pasażerów stojących i 70 podróżnych na miejscach siedzących. Z każdej strony znajduje się osiem par podwójnych drzwi. Pojazdy mogą jeździć w trakcji podwójnej, zapewniając miejsce dla blisko 600 pasażerów. Prędkość maksymalna to 80 km/h.

Nowe pojazdy są odpowiedzią na wzrastający popyt oraz planowany rozwój sieci. Pasażerów zaczną wozić w 2020 r., zastępując w całości obecnie eksploatowane pojazdy Be 4/12 z 1978 r. W początkowej fazie pojazdy będą kursować na trasie z Lugano do Ponte Tresa. Od 2027 r. będą korzystać z 2,3-kilometrowego tunelu pod centrum Lugano. Docelowo natomiast będą jeździć także na nowym odcinku torów między Bioggio i Manno.

Więcej o idei tramwajów dwusystemowych pisaliśmy tutaj.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj i kolej na jednym torze być może

Komunikacja

Tramwaj i kolej na jednym torze być może

Przemysław Farsewicz 25 sierpnia 2018

Szyna dla każdego, czyli tramwaj dwusystemowy w Nordhausen

Komunikacja

Szyna dla każdego, czyli tramwaj dwusystemowy w Nordhausen

Adam Piotr Zając 01 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5