Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Katowice. Przetarg na autobusy elektryczne, w tym przegubowe

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Katowice. Przetarg na autobusy elektryczne, w tym przegubowe
fot. Paweł Grzywocz, lic. CC A-SA 2.5 Generic
PKM Katowice rozpisało przetarg na dziesięć autobusów elektrycznych. Zamówienie jest podzielone na dwie części i dotyczy pięciu pojazdów standardowej długości i pięciu przegubowców. Póki co tego rodzaju autobusy ma w Polsce tylko Kraków.

Przedmiotem zamówienia jest dziesięć fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów napędzanych elektrycznie. W części pierwszej dotyczy pięciu pojazdów przegubowych o długości 17,5–18,75 m, które musza pomieścić minimum 130 pasażerów, z tego 25 proc. (czyli co najmniej 33) z nich musi mieć możliwość podróżowania na miejscach siedzących. Autobusy muszą mieć czworo drzwi w układzie 2–2–2–2, a także jedno miejsce na wózek dziecięcy i dwa na wózek inwalidzki. Silniki elektryczne w autobusie w sumie muszą mieć moc 240 kW.

W przypadku pięciu autobusów o standardowej długości (12–metrowych), muszą pomieścić co najmniej 80 pasażerów i też ¼ z nich na miejscach siedzących. Pojazdy muszą mieć troje drzwi w układzie 2–2–2, a w drugich drzwiach powinny znaleźć się miejsca na wózek inwalidzki oraz na wózek dziecięcy. Powinny być napędzane silnikiem lub silnikami o łącznej mocy 160 kW.

W przetargu w 60 proc. będzie decydowała cena. Pozostałe punkty będzie można otrzymać za kryteria techniczne, które w obu częściach przetargu są podobne, choć różnią się wielkościami, które będą decydować o punktach. Wśród tych kryteriów jest m.in. liczba miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi, zużycie energii elektryczne, czy rodzaj silnika (punktowany jest jeden silnik w pojeździe zamiast kilku).

W Katowicach czekają na oferty do 16 października. Oferenci muszą wykazać się posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości minimum 5 mln zł (część pierwsza zamówienia) i 4 mln zł (część druga). Co istotne wymóg posiadanego doświadczenia różni się w obu częściach przetargu tylko wartością przynajmniej jednej dostawy niskopodłogowych autobusów elektrycznych, wykonanej w ciągu ostatnich trzech lat (odpowiednio 4,5 mln zł oraz 3,9 mln zł). W przypadku części dotyczącej autobusów przegubowych nie trzeba wykazywać się dostawą pojazdów takiej właśnie długości, bo póki co w Polsce tego rodzaju elektrobusy dostarczył tylko Solaris do MPK Kraków.

Autobusy mają trafić do Katowic w ciągu 270 dni od dnia podpisania umowy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie: Weekendowe prace w centrum i w Wilanowie

Komunikacja

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

Komunikacja

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

Klub Sympatyków Transportu Miejskiego we Wrocławiu 06 czerwca 2025

Zobacz również:

PKM Katowice: 54 kobiety, 15 cudzoziemców i ani jednego problemu

Komunikacja

PKM Katowice: 54 kobiety, 15 cudzoziemców i ani jednego problemu

Paulina Piziorska 04 czerwca 2025

Busnex pokonuje Solarisa i jest bliski zwycięstwa w Katowicach

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie: Weekendowe prace w centrum i w Wilanowie

Komunikacja

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

Komunikacja

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

Klub Sympatyków Transportu Miejskiego we Wrocławiu 06 czerwca 2025

Zobacz również:

PKM Katowice: 54 kobiety, 15 cudzoziemców i ani jednego problemu

Komunikacja

PKM Katowice: 54 kobiety, 15 cudzoziemców i ani jednego problemu

Paulina Piziorska 04 czerwca 2025

Busnex pokonuje Solarisa i jest bliski zwycięstwa w Katowicach

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij