Aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu korzystamy z plików cookie. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
PKM Katowice rozpisało przetarg na dziesięć autobusów elektrycznych. Zamówienie jest podzielone na dwie części i dotyczy pięciu pojazdów standardowej długości i pięciu przegubowców. Póki co tego rodzaju autobusy ma w Polsce tylko Kraków.
Przedmiotem zamówienia jest dziesięć fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów napędzanych elektrycznie. W części pierwszej dotyczy pięciu pojazdów przegubowych o długości 17,5–18,75 m, które musza pomieścić minimum 130 pasażerów, z tego 25 proc. (czyli co najmniej 33) z nich musi mieć możliwość podróżowania na miejscach siedzących. Autobusy muszą mieć czworo drzwi w układzie 2–2–2–2, a także jedno miejsce na wózek dziecięcy i dwa na wózek inwalidzki. Silniki elektryczne w autobusie w sumie muszą mieć moc 240 kW.
W przypadku pięciu autobusów o standardowej długości (12–metrowych), muszą pomieścić co najmniej 80 pasażerów i też ¼ z nich na miejscach siedzących. Pojazdy muszą mieć troje drzwi w układzie 2–2–2, a w drugich drzwiach powinny znaleźć się miejsca na wózek inwalidzki oraz na wózek dziecięcy. Powinny być napędzane silnikiem lub silnikami o łącznej mocy 160 kW.
W przetargu w 60 proc. będzie decydowała cena. Pozostałe punkty będzie można otrzymać za kryteria techniczne, które w obu częściach przetargu są podobne, choć różnią się wielkościami, które będą decydować o punktach. Wśród tych kryteriów jest m.in. liczba miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi, zużycie energii elektryczne, czy rodzaj silnika (punktowany jest jeden silnik w pojeździe zamiast kilku).
W Katowicach czekają na oferty do 16 października. Oferenci muszą wykazać się posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości minimum 5 mln zł (część pierwsza zamówienia) i 4 mln zł (część druga). Co istotne wymóg posiadanego doświadczenia różni się w obu częściach przetargu tylko wartością przynajmniej jednej dostawy niskopodłogowych autobusów elektrycznych, wykonanej w ciągu ostatnich trzech lat (odpowiednio 4,5 mln zł oraz 3,9 mln zł). W przypadku części dotyczącej autobusów przegubowych nie trzeba wykazywać się dostawą pojazdów takiej właśnie długości, bo póki co w Polsce tego rodzaju elektrobusy dostarczył tylko Solaris do MPK Kraków.
Autobusy mają trafić do Katowic w ciągu 270 dni od dnia podpisania umowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.