PKM Katowice rozpisało przetarg na dziesięć autobusów elektrycznych. Zamówienie jest podzielone na dwie części i dotyczy pięciu pojazdów standardowej długości i pięciu przegubowców. Póki co tego rodzaju autobusy ma w Polsce tylko Kraków.
Przedmiotem zamówienia jest dziesięć fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów napędzanych elektrycznie. W części pierwszej dotyczy pięciu pojazdów przegubowych o długości 17,5–18,75 m, które musza pomieścić minimum 130 pasażerów, z tego 25 proc. (czyli co najmniej 33) z nich musi mieć możliwość podróżowania na miejscach siedzących. Autobusy muszą mieć czworo drzwi w układzie 2–2–2–2, a także jedno miejsce na wózek dziecięcy i dwa na wózek inwalidzki. Silniki elektryczne w autobusie w sumie muszą mieć moc 240 kW.
W przypadku pięciu autobusów o standardowej długości (12–metrowych), muszą pomieścić co najmniej 80 pasażerów i też ¼ z nich na miejscach siedzących. Pojazdy muszą mieć troje drzwi w układzie 2–2–2, a w drugich drzwiach powinny znaleźć się miejsca na wózek inwalidzki oraz na wózek dziecięcy. Powinny być napędzane silnikiem lub silnikami o łącznej mocy 160 kW.
W przetargu w 60 proc. będzie decydowała cena. Pozostałe punkty będzie można otrzymać za kryteria techniczne, które w obu częściach przetargu są podobne, choć różnią się wielkościami, które będą decydować o punktach. Wśród tych kryteriów jest m.in. liczba miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi, zużycie energii elektryczne, czy rodzaj silnika (punktowany jest jeden silnik w pojeździe zamiast kilku).
W Katowicach czekają na oferty do 16 października. Oferenci muszą wykazać się posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości minimum 5 mln zł (część pierwsza zamówienia) i 4 mln zł (część druga). Co istotne wymóg posiadanego doświadczenia różni się w obu częściach przetargu tylko wartością przynajmniej jednej dostawy niskopodłogowych autobusów elektrycznych, wykonanej w ciągu ostatnich trzech lat (odpowiednio 4,5 mln zł oraz 3,9 mln zł). W przypadku części dotyczącej autobusów przegubowych nie trzeba wykazywać się dostawą pojazdów takiej właśnie długości, bo póki co w Polsce tego rodzaju elektrobusy dostarczył tylko Solaris do MPK Kraków.
Autobusy mają trafić do Katowic w ciągu 270 dni od dnia podpisania umowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.