Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Jedna firma, dwa kontrakty. Prace torowe w Bytomiu i Sosnowcu

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
05-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Jedna firma, dwa kontrakty. Prace torowe w Bytomiu i Sosnowcu
fot. MJ
Dzieli je około 20 kilometrów, łączy generalny wykonawca. Dwie oczekiwane inwestycje w infrastrukturę tramwajową – wzdłuż ul. Frycza Modrzewskiego w Bytomiu i w ul. Małachowskiego w Sosnowcu – lada chwila się rozpoczną. W czwartek 05 listopada spółka Tramwaje Śląskie i firma Silesia Invest z Gliwic podpisały stosowne umowy.

W obu przypadkach procedura wyłonienia generalnego wykonawcy była bardzo długa, gdyż sprawy odwołań od pierwotnych wyników przetargów rozstrzygane były przez Krajową Izbę Odwoławczą. W przetargu bytomskim, ogłoszonym w marcu, oferty złożyło sześć firm. Z kolei zadanie w Sosnowcu, dla którego przetarg ogłoszony został w maju, chciały realizować trzy podmioty. W obu przypadkach ostatecznie najkorzystniejsza okazała się oferta firmy Silesia Invest z Gliwic. Umowy między spółką Tramwaje Śląskie i wykonawcą podpisane zostały elektronicznie w czwartek 5 listopada.

Wyczekiwany remont w Bytomiu

Zadanie związane z przebudową infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Frycza Modrzewskiego w Bytomiu jest wspólną inwestycją spółki Tramwaje Śląskie i miasta Bytom. W zakresie miejskim jest przebudowa skrzyżowania ul. Frycza Modrzewskiego i ul. Zabrzańskiej, zaś w zakresie tramwajowym modernizacja torowiska wzdłuż ul. Frycza Modrzewskiego od granicy z Rudą Śląską do przystanku Szombierki Kościół za skrzyżowaniem z ul. Zabrzańską. – Od początku zakładaliśmy, że oba zakresy chcemy wykonać w jednym czasie, najlepiej przez jednego wykonawcę. Stąd decyzja o wspólnym przetargu. Dzięki temu nie narazimy mieszkańców na podwójne utrudnienia, lecz obie inwestycje zrealizowane zostaną, jak to się mówi, za jednym zamachem – zaznacza Bolesław Knapik, prezes zarządu spółki Tramwaje Śląskie.
Przeznaczony do modernizacji odcinek obejmuje ok. 1300 metrów toru pojedynczego (mtp.) głównie jednotorowej linii tramwajowej, która w większości przebiegu jest linią wydzieloną z jezdni. Nowe torowisko będzie torem klasycznym na podkładach strunobetonowych ze sprężystym mocowaniem szyn, a w miejscach przejazdów torowo-drogowych i przejść dla pieszych szyny ułożone zostaną w prefabrykowanych płytach torowych, montowane z użyciem elastycznych mas zalewowych. W zakresie modernizacji są także m.in.: słupy i sieć trakcyjna, budowa systemu zdalnego sterowania zwrotnic, modernizacja mostu nad Bytomką oraz budowa nowych platform na przystanku Szombierki Frycza Modrzewskiego.

W ramach tej inwestycji, miasto Bytom zrealizuje też przebudowę skrzyżowania ul. Frycza Modrzewskiego i Zabrzańskiej. Zakres prac obejmie przebudowę skrzyżowania aż do ul. ks. Włodarskiego. W ramach zaplanowanych prac wykonana zostanie również m.in.: przebudowa zatoki autobusowej i peronu tramwajowego, przebudowa i budowa chodników, zjazdów, ciągu pieszo-rowerowego z kostki betonowej oraz wybudowana zostanie droga rowerowa, a także przebudowane zostanie oświetlenie uliczne i nowa sygnalizacji świetlna. Prace obejmą również uporządkowanie zieleńców, nasadzenia drzew i krzewów oraz przebudowę odwodnienia układu drogowego. – Przebudowa skrzyżowania ulicy Frycza Modrzewskiego z ul. Zabrzańską wpłynie znacząco na poprawę bezpieczeństwa i komfort jazdy kierowców, którzy kierują się z Bytomia w stronę Zabrza i Rudy Śląskiej – mówi Mariusz Wołosz, prezydent Bytomia.

Całkowity koszt inwestycji realizowanej przez firmę Silesia Invest wynosi 13,6 mln zł netto, w tym 3 mln 49 tys. zł netto to koszt zakresu drogowego, który będzie ponosić miasto Bytom. Na realizację zadania w zakresie tramwajowym Wykonawca ma czas do kwietnia 2022 r, zaś w zakresie miejskim do końca września 2021 r.

Przemiana ul. Małachowskiego w Sosnowcu

Zadanie związane z przebudową torowiska tramwajowego w ciągu ul. Małachowskiego od ul. Mościckiego do ul. 3 Maja w Sosnowcu obejmuje odcinek ok. 400 mtp. jednotorowej linii tramwajowej. Nowe torowisko wybudowane zostanie w śladzie dotychczasowego, jednak w nowoczesnej konstrukcji płyt prefabrykowanych z elastycznym montażem szyn w komorach z wykorzystaniem mas zalewowych. Zmodernizowany zostanie też m.in.: układ zasilania, sieć trakcyjna i system oświetlenia ulicznego, a przebudowa obejmie również przystanek i instalacje podziemne. – Modernizacja torowiska na tym fragmencie ul. Małachowskiego to kontynuacja inwestycji zrealizowanej w poprzednim naszym projekcie inwestycyjnym, kiedy zmodernizowany został fragment ul. Małachowskiego od ronda Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Mościckiego. Wówczas ten fragment ulicy zyskał zupełnie nową jakość, nie tylko pod względem tramwajowym. Jestem przekonany, że po zrealizowaniu naszych robót i prac miejskich, mieszkańcy Sosnowca zyskają nową, przyjazną pieszym przestrzeń miejską z nowoczesną i komfortową komunikacją tramwajową – zauważa prezes Bolesław Knapik.

Ulica Małachowskiego w Sosnowcu, w części przewidzianej obecnie do modernizacji, ma zmienić się w deptak. Plany miasta Sosnowiec w tym zakresie są bezpośrednio związane z inwestycją spółki Tramwaje Śląskie, jednak w tym przypadku, zakres miejski ma być realizowany po zakończeniu prac torowych. – Będziemy współdziałać z Tramwajami Śląskimi przy tej inwestycji, ponieważ chcemy kompleksowo zmienić oblicze tej części ulicy. Poza pracami zleconymi przez spółkę, my przebudujemy skwery i architekturę w rejonie tej ulicy, a także fragmenty ul. Kościelnej i Targowej, czyli handlowych ulic krzyżujących się z ul. Małachowskiego – powiedział Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Realizacja prac torowych w ul. Małachowskiego w Sosnowcu ma potrwać 10 miesięcy, zatem roboty powinny zakończyć się najpóźniej we wrześniu 2021 r. Wartość inwestycji tramwajowej wynosi 6,2 mln zł netto.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Przestrzeń

Zobacz również:

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5