Kto podróżuje pociągiem lub metrem a kto woli rower czy chodzenie? Dzięki interaktywnej mapie podróży do pracy można sprawdzić jak Londyńczycy przemieszczają się po swoim mieście.
Dzięki wykorzystaniu analizy dużych ilości danych, Centrum Badań Konsumenckich (CDRC) przygotowało mapę podróży mieszkańców Londynu.
Na stronie CDRC można sprawdzić jak mieszkańcy Londynu podróżują do pracy. Pomysł
opisał CityLab.Projekt wykorzystuje dane ze spisu powszechnego przeprowadzonego w 27 marca 2011 roku, wśród mieszkańców Wielkiej Brytanii. Na ankiety odpowiadali wszyscy mieszkający na Wyspach minimum trzy miesiące.
Kto jeździ metrem a kto autobusem? Na interaktywnej mapie wyraźnie widać, że najpopularniejszym środkiem transportu są metro i kolej. Londyńczycy korzystają z nich by dostać się do centrum miasta lub sąsiednich dzielnic. Londyńskie metro to cały czas najszybszy i najwygodniejszy sposób na przejazd przez miasto.
Z mapy wynika, że mieszkańcy dzielnic Southwark i Hackney wyraźnie odstępują od reszty Londynu, gdyż większość podróży odbywają autobusem. Widać, że centralną część dzielnicy Southwark omijają trasy kolejowe (oznaczone na mapie kolorem szarym). Inaczej sytuacja wygląda w dzielnicy Hackney, gdzie znajdują się przebiegające przez dzielnicę tory kolei miejskiej Overground. Dlaczego więc nie korzystają z kolei? Linie Overground w większości przypadków omijają centrum, co tłumaczy małe zainteresowanie pasażerów dojazdami tym środkiem transportu.
Kto chodzi na piechotę a kto jeździ na rowerze?Zdecydowanym liderem wśród podróży pieszych jest londyńskie City, gdzie według mapy prawie nie występują inne sposoby przemieszczania się. Oprócz centrum miasta, kolejną wyspą zieleni na mapie, wskazującą na duży odsetek pieszych jest Stamford Hill. Mieszka tam liczna grupa ortodoksyjnych Żydów, głównie chasydów, którzy prowadzą tam swoje biznesy. Pojedyncze zielone plamy zlokalizowane w różnych miejscach Londynu to często bazy wojskowe (jak Woolwich) czy szpitale jak okolice Charing Cross Hospital.
Najsilniejsza grupa rowerzystów mieszka w dzielnicy Hackeney. To dzielnica modna wśród młodszej części klasy średniej.
Analizując dane pamiętajmy, że pochodzą one ze spisu powszechnego przeprowadzonego w 2011 roku. Od tego czasu powstało w Londynie wiele inwestycji transportowych m.in. wybudowano wygodne Velostrady czy rozbudowano sieć kolei Overground. Trwa budowa linii średnicowej Crossrail, która może w znaczący sposób zmienić przyzwyczajenia transportowe mieszkańców Londynu i jego okolic.