Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Indie. Solaris zbudował pierwszy autobus we współpracy z JBM

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-10-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Indie. Solaris zbudował pierwszy autobus we współpracy z JBM
fot. JBM Solaris
– Design pojazdu jest, powiedzmy, w stylu indyjskim. Jest nieco bardziej przysadzisty niż solarisy znane z polskich ulic. Musi być inny, choćby dlatego, że drogi, po których ma jeździć będą inne niż nasze – mówi wiceprezes Solarisa Dariusz Michalak. Solaris we współpracy z indyjską firmą motoryzacyjną JBM Group zbudował w Indiach pierwszy autobus przeznaczony na tamtejszy rynek. Do wzięcia są kontrakty na kilkadziesiąt, a nawet kilkaset autobusów.

W zeszłym roku polski producent stworzył konsorcjum z indyjskim producentem o nazwie JBM Solaris. Celem miała być produkcja pojazdów na indyjski rynek przy wykorzystaniu europejskich technologii. Stworzenie pierwszego autobusu trwało rok, ale już jest i właśnie zaczyna być prezentowany lokalnym odbiorcom.

– Na razie mamy prototyp autobusu. Ma platformę jezdną naszego indyjskiego partnera, a układ napędowy nasz, solarisowy – tłumaczy nam wiceprezes Michalak. – To autobus 12–metrowy, całkowicie niskopodłogowy. Przegubowe autobusy nie są w Indiach jakoś specjalnie popularne – dodaje.

Michalak zaznacza, że konsorcjum chce też oferować drugą wersję pojazdu, 9–metrową, która jest w Indiach bardzo popularna. Jest wiele obszarów, gdzie tylko takie pojazdy się zmieszczą, z kolei na wielopasmowych ulicach właśnie takie radzą sobie lepiej z częstą zmiana pasa ruchu. Ten krótszy model ma być wysokopodłogowy.

Jest prototyp

Póki co 12–metrowy pojazd ma być prezentowany w Delhi i pięciu największych miastach w kraju. Potem ma trafić do mniejszych miast, przy czym „mniejsze”, oznacza kilkumilionowe aglomeracje. W tym czasie będzie też homologowany.

– Design pojazdu jest, powiedzmy, w stylu indyjskim. Jest nieco bardziej przysadzisty niż solarisy znane z polskich ulic. Musi być inny, choćby dlatego, że drogi po których ma jeździć będą inne niż nasze. Zaprojektowaliśmy osłony dachowe w kilku wariantach i przedstawiliśmy naszym partnerom. Oni wybrali tę wersję, która powinna się najbardziej spodobać – tłumaczy wiceprezes Solarisa.

– Często rozmawiamy, właściwie co kilka dni mam telekonferencję. Ale też kilka osób z Solarisa pojechało do Indii – opisuje szczegóły współpracy. – To wsparcie produkcyjne i inżynierskie. Nasz partner potrafi budować autobusy, zna się na tym i ma naprawdę przyzwoity zakład produkcyjny z szeregiem standardów europejskich jeśli chodzi o produkcję. Zjeździłem Indie i widziałem naprawdę sporo fabryk autobusowych. To jest jedna z lepszych w kraju. Do tej pory miał platformę dla autobusów z silnikiem diesela i gazowy. My, jako partner technologiczny, dajemy od siebie napęd elektryczny – wyjaśnia.

Pierwszy przetarg w Faridabadzie

Indie, liczące 1,3 mld mieszkańców, w których jest blisko 50 ponadmilionowych miast, to olbrzymi rynek zbytu na autobusy. Szczególnie te z elektrycznym napędem, bo rząd centralny zapowiedział promowanie elektromobilności i ograniczanie zasięgu napędów na paliwa płynne.

Jest więc gdzie sprzedawać. – Szykuje się duży przetarg na 70 autobusów w Faridabadzie, to miasto na południe od New Delhi. Jego przedstawiciele byli zresztą w Warszawie i sprawdzali jak się sprawują nasze elektrobusy. Poza tym uruchomiono specjalny program rządowy, w ramach którego jest oferowane wsparcie finansowe dla zakupu nawet 500 autobusów elektrycznych – wylicza Michalak.

Czytaj też: Solaris: W Indiach jesteśmy solidnym, europejskim partnerem
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Przestrzeń

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Witold Urbanowicz 07 września 2023

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Komunikacja

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Dwa nowe czarterowe kierunki z Radomia. 70 tys. obsłużonych pasażerów

Komunikacja

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Przestrzeń

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Witold Urbanowicz 07 września 2023

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Komunikacja

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Dwa nowe czarterowe kierunki z Radomia. 70 tys. obsłużonych pasażerów

Komunikacja

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5