Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

III linia metra: Trzy oferty na prace przedprojektowe

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
III linia metra: Trzy oferty na prace przedprojektowe
mat. UM Warszawa
Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na prace przedprojektowe dla I odcinka III linii metra Stadion – Gocław. Jest szansa, że spółka zaoszczędzi sporo środków. Zlecane prace mają poprzedzać przetarg na realizację inwestycji w formule projektuj i buduj.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac przedprojektowych dla etapu I trzeciej linii metra Stadion Narodowy – Gocław wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka w zakresie niezbędnym do ogłoszenia postępowania w formule „projektuj i buduj”. Zamówienie jest podzielone na sześć etapów, zakładających m.in. opracowanie projektu koncepcyjnego, ustalenie stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą, wykonanie oceny stanu budynków, wykonanie analizy wpływu drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje budynków i ludzi w nich przebywających, sporządzenie dokumentacji hydrogeologicznej i geologiczno-inżynierskiej oraz opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego

Dzisiaj (28 czerwca) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty – wszystkie zmieściły się w budżecie określonym na 33,8 mln zł brutto. Najtaniej prace jest w stanie wykonać ILF Consulting Engineers Polska, który zaproponował 19,2 mln zł brutto. Konsorcjum, w skład którego wchodzą Metroprojekt i Ośrodek Certyfikacji Transportu na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej – zaoferowało 23,1 mln zł, Egis Poland – 27,8 mln zł.

O wyborze decydują cena (60%), dodatkowe doświadczenie koordynatora (7%), projektantów w specjalności architektonicznej (7%), konstrukcyjno-budowlanej (7%), inżynieryjnej kolejowej (7%), geologa (7%), a także wykonanie uproszczonego projektu koncepcyjnego (5%). Na realizację tych prac przeznaczono 18 miesięcy.

Decyzję o budowie III linii metra prezydent Rafał Trzaskowski ogłosił w marcu. Informacja ta wywołała sporo kontrowersji, tym bardziej, że Metro Warszawskie zwlekało z opublikowaniem studium technicznego, mającego uzasadnić budowę tej linii w zaproponowanym przebiegu w dzielnicy Praga Południe. Ostatecznie opublikowane studium zrodziło szereg dodatkowych pytań i wątpliwości – tym bardziej, że autorom opracowania z góry narzucono, że I odcinek tej linii musi łączy koniecznie stację Stadion Narodowy i Gocław, poza tym w niejasnych okolicznościach do projektu dodano stację Jana Nowaka Jeziorańskiego, która nie była znajdowała się w udostępnionym przez miasto opracowaniu. Wbrew pewnym założeniom poczynionym w opracowaniu dalszy przebieg III linii metra, ani ogólnie kształt sieci metra pozostają nieznane. Na razie ofiarą III linii metra stał się tramwaj na Gocław. Wiele wskazuje też, że metro może opóźnić praski odcinek tzw. obwodnicy sródmiejskiej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5