PKP SA prowadzą dialog techniczny związany z postępowaniem o opracowanie koncepcji, wdrożenie i obsługę „programu lojalnościowego dedykowanego klientom Dworca Centralnego”. Kolejarze nie zdradzają na razie żadnych szczegółów, jak taki program miałby wyglądać.
W sierpniu PKP SA rozpoczęły dialog techniczny związany z postępowaniem o udzielenie zamówienia niepublicznego, którego przedmiotem jest opracowanie koncepcji oraz wdrożenie i obsługa programu lojalnościowego dedykowanego klientom dworca Warszawa Centralna. Celem dialogu jest pozyskanie wszelkich niezbędnych informacji dla ogłoszenia postępowania.
Kolejarze liczą, że dialog techniczny pomoże w określeniu grup docelowych (adresatów) programu – zarówno osób przebywających na dworcu oraz najbliższym otoczeniu, jak i najemców lokali handlowo-usługowych i powierzchni reklamowych. Celem postępowania jest opisanie potrzeb potencjalnych użytkowników oraz korzyści wynikających z przystąpienia do programu, a także ustalenie, czy zasadne jest rozróżnienie klientów w zależności od intensywności uczestnictwa w programie.
PKP SA nie udzielają żadnych dodatkowych informacji na temat genezy czy założeń programu. –Pragnę poinformować, że projekt jest na bardzo wczesnym etapie. Aktualnie planujemy organizację spotkań z podmiotami, które przyjęły zaproszenie do dialogu technicznego – odpowiada krótko Paulina Jankowska, rzecznik prasowy PKP SA. Wiadomo jednak, że miałaby powstać platforma internetowa z katalogiem nagród.
Warszawa Centralna to „flagowy” dworzec PKP pod względem ruchu i liczby pasażerów. Przed Euro 2012 kolejarze przeprowadzili estetyzację obiektu, w czasie której został on porządnie wyczyszczony, odzyskując swój dawny blask. Jej efektem było też uporządkowanie podziemnych korytarzy, szczelnie „oblepionych” lokalami usługowo-handlowymi. W marcu tego roku zakończył się natomiast
kolejny etap estetyzacji – w miejscu szklanych kubików w hali głównej, które okazały się niewypałem pod względem funkcjonalnym, pojawiła się galeria łącząca wschodnią i zachodnią antresolę. Jej celem miały być poprawa wykorzystania antresoli, na których znajdują się supermarket oraz lokale gastronomiczne, a także stworzenie dodatkowej przestrzeni na oczekiwanie na pociąg. Ponadto przebudowano oraz uszczelniono elewację dworca, a także wyremontowano zachodni podziemny korytarz oraz część północnego pasażu, które dotąd nie były poddane estetyzacji. W kolejnym etapie natomiast przewidziane jest zagospodarowanie przestrzeni wokół dworca (powstać ma m.in. parking Kiss and Ride do krótkich postojów).
Efektem estetyzacji miały być nie tylko poprawa warunku obsługi pasażerów na dworcu, który do tej pory był zaniedbywany, ale także zwiększenie jego potencjału komercyjnego. Temu służyć ma zapewne także wspomniany program lojalnościowy dla „klientów dworca” – przede wszystkim tych, którzy zdecydują się na skorzystanie z oferty handlowo-gastronomiczno-usługowej. Takie działania nie dziwią, gdyż wpływy z najmu lokali to podstawowe źródło utrzymania dworców.