Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kolejarze otworzyli nową antresolę na Dworcu Centralnym

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-03-23 12:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kolejarze otworzyli nową antresolę na Dworcu Centralnym
fot. WU
Kolejarze otworzyli nową antresolę na Dworcu Centralnym
Kolejarze otworzyli nową antresolę na Dworcu Centralnym
Kolejarze otworzyli nową antresolę na Dworcu Centralnym
Kolejarze otworzyli nową antresolę na Dworcu Centralnym
Kolejarze otworzyli nową antresolę na Dworcu Centralnym
Kolejarze otworzyli nową antresolę na Dworcu Centralnym
Kolejarze otworzyli nową antresolę na Dworcu Centralnym
Kolejarze otworzyli nową antresolę na Dworcu Centralnym
PKP SA udostępniła dzisiaj nową antresolę w holu dworca Warszawa Centralna, wybudowaną w ramach kolejnej już estetyzacji obiektu. Pasażerowie mogą również korzystać z nowych lokali komercyjnych, które pojawiły się w hali głównej i pasażach podziemnych. Pierwotnie antresola miała być otwarta już w zeszłym roku. Prace, z winy wykonawcy, nabrały jednak opóźnienia.

W hali głównej pojawiła się dodatkowa przestrzeń w formie antresoli, łącząca galerie wschodnią i zachodnią, które do tej pory nie były zbyt uczęszczane. PKP spodziewa się, że antresola ułatwi dostęp do zlokalizowanych na piętrze restauracji oraz supermarketu. – Antresola ma służyć pasażerom, by mogli przemieszczać się na poziomie +1. Dodatkowe schody ruchome, dodatkowe miejsca dla pasażerów, by w spokoju i bezpiecznie oczekiwali na swój pociąg – mówi Grzegorz Tomaszewski, pełnomocnik zarządu PKP SA ds. nieruchomości. W środkowej części kładki przewidziano dodatkową poczekalnię z ławkami, dostępem do internetu oraz gniazdkami elektrycznymi.

Czymś, co wyróżnia antresolę, są wielkie lampiony, nazywane też łyżkami, które zbierają różne opinie. – To kwestia gustu. Są różne opinie na temat antresoli, także w mediach, ale mamy pozytywne sygnały od podróżnych – że nadało to blasku, lekkości, jest widniej, przyjemniej i bezpieczniej – przekonuje Grzegorz Tomaszewski. Podtrzymuje też deklarację o rezygnacji z umieszczania reklam na przeszkleniach od strony Alej Jerozolimskich. – Tam, gdzie jeszcze możemy umieszczać reklamy wewnątrz i po stronach bocznych dworca, to będą, bo też finansują utrzymanie dworca – informuje pełnomocnik PKP SA.

Koszt tej estetyzacji to 19,6 mln zł. Nie ogranicza się ona jednak tylko do budowy antresoli. – To także przebudowa elewacji, żeby koszty obsługi były jak najniższe, dodatkowe miejsca komercyjne, by pasażer korzystający z kolei mógł pozakolejowe potrzeby zrealizować, doświetlenie i poprawienie bezpieczeństwa – wskazuje Tomaszewski. Estetyzacją objęta została również część podziemna dworca: dojście do stacji WKD Śródmieście oraz podziemna galeria zachodnia i część północnej. Tu trwają jeszcze ostatnie prace wykończeniowe. – W kolejnych dniach mamy nadzieję w pełni udostępnić galerię zachodnią – informuje Grzegorz Tomaszewski. Nie udało się niestety rozwiązać problemów przecieków.

Zmieni się też przestrzeń wokół dworca. – Parking był zapleczem budowy. Jak wykonawcy zejdą z placu, przystępujemy do wyboru wykonawcy parkingu Kiss and Ride – mówi Tomaszewski. Prace powinny zakończyć się w tym roku. – W najbliższym czasie nie przewidujemy dużych modernizacji na „czterdziestolatku”, poza pracami utrzymaniowych – mówi pełnomocnik zarządu PKP.

Pierwotnie prace miały zakończyć się w listopadzie zeszłego roku. – Główna przyczyna to problemy wykonawcy, który wykonuje antresolę i galerię. Niestety, mimo pomocy z naszej strony, nie wykonała tego w terminie – mówi Grzegorz Tomaszewski. Nie wiadomo jeszcze, czy zostaną naliczone kary. – Pewnie do tego dojdzie, jednak dzisiaj zależy nam przede wszystkim na tym, by dokończyć tę inwestycję i w końcu udostępnić dworzec, by jak najlepiej służyć pasażerom – mówi Tomaszewski.

Poprzednią estetyzację przeprowadzano przy okazji Euro 2012. Dworzec został porządnie wyczyszczonym odzyskując dawny blask. Wtedy w holu głównym pojawiły się szklane kubiki z myślą o działalności handlowo-usługowej, które jednak nie zdały egzaminu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kontrowersyjna przebudowa Centralnego nabiera opóźnienia

Przestrzeń

Kontrowersyjna przebudowa Centralnego nabiera opóźnienia

Witold Urbanowicz 28 grudnia 2015

Centralna Park. PKP zmienią oblicze centrum Warszawy?

Przestrzeń

Centralna Park. PKP zmienią oblicze centrum Warszawy?

Witold Urbanowicz 27 października 2015

Coraz więcej antresoli na Centralnym

Przestrzeń

Coraz więcej antresoli na Centralnym

Witold Urbanowicz 18 października 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5