Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Drogi prąd. Poznań nie ograniczy tramwajów. MPK myśli o inkubatorze energii

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-10-25 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Drogi prąd. Poznań nie ograniczy tramwajów. MPK myśli o inkubatorze energii
fot. MJ
Narastającym problemem są wysokie stawki za dostawę prądu. Odczuwają to m.in. spółki eksploatujące tramwaje. MPK Poznań mówi o blisko 60-procentowym wzroście kosztów dostawy prądu. – Nie będzie ograniczenia oferty, bo nie może być – jeśli stawia się na transport publiczny, to nie można osłabiać tramwaju – podkreśla Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań.

Spółki tramwajowe zmagają się teraz z rosnącymi kosztami dostaw prądu. Nie inaczej jest w Poznaniu. – U nas wzrost jest 58-procentowy. To znaczny wzrost, który podraża cenę jednego pociągokilometra o 50 gr – mówi Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań. Roczne zapotrzebowanie na energię w zeszłym roku kształtowało się na poziomie ok. 64,2 tys. MWh.

Ograniczenie oferty tramwajowej Poznaniowi jednak nie grozi. – Jeśli stawia się na transport publiczny, zwiększanie jego roli z myślą o zmniejszaniu ruchu kołowego, to nie możemy osłabiać tramwaju. Tym bardziej, że od czerwca tego roku ruszyła Poznańska Kolej Metropolitalna, która zwiększa swoją ofertę na pięciu kierunkach. My tych ludzi musimy w Poznaniu przejąć i rozwieźć. Do tej pory jeździli albo autobusami, albo samochodami, dojeżdżając do celu. Nie możemy więc zmniejszać oferty, a wręcz odwrotnie – będziemy musieli ją pewnie zwiększać – podkreśla Tulibacki.

MPK jest uzależnione w tej chwili od zewnętrznych dostawców. – Zbytnio, na dzień dzisiejszy, nie mamy rozwiązań. Nie zbudujemy własnej elektrowni – nie ukrywa prezes MPK Poznań. Spółka zastanawia się jednak nad długofalowymi rozwiązaniami, które pozwoliłyby na zmniejszenie obciążeń. – Myślimy o wykorzystaniu energii wytwarzanej również w ramach podmiotów komunalnych i prywatnych – by stworzyć inkubator energii i wykorzystywać ją bezpośrednio na rzecz trakcji tramwajowej – informuje Wojciech Tulibacki.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań: Na dniach umowa na Naramowice. Jaśkowiak: Tramwaj to nie TGV

Komunikacja

Poznań: Na dniach umowa na Naramowice. Jaśkowiak: Tramwaj to nie TGV

Witold Urbanowicz 15 października 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS