Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Do Nowego Jorku niespodziewanie wrócą tramwaje?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Do Nowego Jorku niespodziewanie wrócą tramwaje?
artystyczna wizja - Friends of the Brooklyn Queens Connector
Burmistrz Nowego Jorku ogłosił niedawno projekt budowy ok. 26-kilometrowej linii tramwajowej, która miałaby łączyć Brooklyn i Queens wzdłuż cieśniny East River. Tramwaj, który ma obsługiwać intensywnie rozwijające się obszary miasta, a także wyrównywać duże nierówności w rozwoju Nowego Jorku, może wystartować w 2024 r.

Dla wielu nowojorczyków tramwaje mogą wydawać się reliktem przeszłości. Komunikacja naziemna może być jednak także wyznacznikiem przyszłości. Kilka dni temu Bill de Blaiso, burmistrz Nowego Jorku, ogłosił plan budowy ok. 26-kilometrowej linii – tzw. Brooklyn Queens Connector (BQX) – wzdłuż East River. Jej zadaniem miałoby być obsługiwanie rozwijających się obszarów Brooklynu i Queens, które obecnie pozbawione są efektywnej komunikacji. – BGQ ma potencjał odmienić życie setek tysięcy mieszkańców Nowego Jorku – mówi burmistrz de Blaiso.

Tramwaj ma też eliminować różnice w rozwoju Nowego Jorku wobec intensywnie rozwijających się dalszych dzielnic, a zwłaszcza zmniejszać lukę między bogatym Manhattanem a resztą miasta. – To kwestia równości i innowacji. Wytyczamy teraz całkowicie nowy środek transportu, który połączy i zbliży sąsiadujące ze sobą dzielnice – podkreśla de Blaiso. – Nowoczesny tramwaj ma potencjał wygenerować ponad 25 mld dolarów wzrostu w okresie trzydziestu lat – dodaje burmistrz.

Planowana linia łączyłaby Sunset Park w Brooklynie z Astorią w Queens, obsługując Long Island City, Greenpoint, Dumbo i Red Hook. Tramwaj przejeżdżać będzie też przez popularne dzielnice jak Williamsburg czy Brooklyn Heights. Na 70% trasy tramwaj będzie miał wydzielone torowisko obok jezdni. Wartość projektu szacowana jest na 2,5 mld dolarów. Według założeń miałaby być finansowana z podniesionego podatku od nieruchomości. Budowa mogłaby rozpocząć się w 2019 r. i zakończyć pięć lat później.

Nowy Jork posiadał już niezwykle rozbudowaną i gęstą sieć tramwajową z ponad setką linii w szczytowym okresie funkcjonowania. Ostatnie linie w Brooklynie zostały zamknięte w 1956 r., by ustąpić miejsca samochodom. W tej chwili w Stanach Zjednoczonych funkcjonuje 16 systemów tramwajowych – od historycznych, turystycznych po zupełnie nowe systemy.


wiz. Biuro Burmistrza Nowego Jorku

O tym jak Nowy Jork i (prawie) cała Ameryka pozbyły się tramwajów przeczytasz TUTAJ (o tym jaką potęgą szynową były sto lat temu amerykańskie miasta), TUTAJ (jaką rolę w skandalu odegrały koncerny motoryzacyjne) oraz TUTAJ (o tym, że gdzieniegdzie tramwaje jednak przetrwały).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaj wraca do Francji. Rewolucja dla miast

Przestrzeń

Tramwaj wraca do Francji. Rewolucja dla miast

Witold Urbanowicz 16 września 2018

Cieszyn myśli o tramwajach. Miasto zleca opracowanie

Przestrzeń

Cieszyn myśli o tramwajach. Miasto zleca opracowanie

Witold Urbanowicz / Kasper Fiszer 22 października 2017

Uzbekistan: Tramwaje z Taszkentu sprzedane do... Samarkandy

Komunikacja

Nicea. Mieszkańcy zdecydowali o wyglądzie tramwaju

Przestrzeń

Zobacz również:

Tramwaj wraca do Francji. Rewolucja dla miast

Przestrzeń

Tramwaj wraca do Francji. Rewolucja dla miast

Witold Urbanowicz 16 września 2018

Cieszyn myśli o tramwajach. Miasto zleca opracowanie

Przestrzeń

Cieszyn myśli o tramwajach. Miasto zleca opracowanie

Witold Urbanowicz / Kasper Fiszer 22 października 2017

Uzbekistan: Tramwaje z Taszkentu sprzedane do... Samarkandy

Komunikacja

Nicea. Mieszkańcy zdecydowali o wyglądzie tramwaju

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5