Miejski Zakład Dróg i Komunikacji w Radomiu ogłosił przetarg na dziesięcioletnią obsługę trzech linii autobusowych w tym mieście. To jeden z większych przetargów do rozstrzygnięcia w tym roku. Do wzięcia jest w sumie 13 mln wozokilometrów. Dziś te linie obsługuje ITS Michalczewski.
Organizator transportu w Radomiu przewiduje, że rocznie na liniach 3, 8 i 13 jest do przejechania 1,368 tys. wozokilometrów. Przez najbliższe dziesięć lat szacuje wykonanie ok. 13 mln wozokilometrów.
MZDiK rozpisało przetarg na trzy kluczowe dla układu komunikacyjnego Radomia linie, bo zmusza go do tego ustawa o publicznym transporcie zbiorowym. Zgodnie z przepisami umowy zawarte w trybie bezprzetargowym przed 2008 r. mogą obowiązywać wyłącznie do końca przyszłego roku. Tak jest w przypadku wspomnianych linii. Dziś obsługuje je prywatny przewoźnik ITS Michalczewski. To jeden z dwóch operatorów transportu w Radomiu, który w sumie odpowiada za osiem linii. Siedemnaście innych obsługuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Radom.
Radomski organizator ma wobec oferentów konkretne wymagania jeśli chodzi o tabor. Muszą zapewnić wykonanie usługi przynajmniej 24 autobusami i posiadać jeden dodatkowy w rezerwie. Autobusy muszą być własnością przewoźnika, albo ten musi zapewnić sobie możliwość ich użytkowania. Chodzi o pojazdy klasy MAXI (12–metrowe), wyprodukowane najwcześniej w 2013 r. Połowa z nich powinna korzystać z paliw alternatywnych, czyli LNG lub CNG, albo posiadać napęd elektryczny lub hybrydowy.
Dla ITS Michalczewski Radom był pierwszym miastem, w którym firma realizowała przewozy na dużą skalę. To m.in. dzięki temu mogła potem z powodzeniem startować w przetargach na obsługę linii w Warszawie. W tym roku, dzięki wygranemu równie prestiżowemu przetargowi, rozpocznie przewozy we Wrocławiu.
Więcej na temat warunków tego przetargu przeczytasz w Monitorze.
