Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Chińczycy chcą sprzedawać Smart Panda Bus

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-01-21 11:04
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Chińczycy chcą sprzedawać Smart Panda Bus
fot. DeepBlue Technology
Chińczycy chcą sprzedawać Smart Panda Bus
Chińczycy chcą sprzedawać Smart Panda Bus
Chińczycy chcą sprzedawać Smart Panda Bus
Chińczycy chcą sprzedawać Smart Panda Bus
Na niedawnych targach sztucznej inteligencji w Szanghaju firma DeepBlue Technology zaprezentowała autonomiczny autobus Smart Panda Bus. Pojazd ma być supernowoczesny i „inteligentny”, choć poza informacjami producenta niewiele o nim wiadomo.

Producent chwali się, że 12-metrowy, elektryczny autobus, poza tym, że jest autonomiczny, ma szereg bardzo nowoczesnych funkcji. Posiada autopilota, rozpoznawanie odcisków palców, polecenia głosowe, dokładne nakierowywanie reklam na pasażerów, system monitorujący pojazd i rozpoznający niebezpieczne zachowania, system inteligentnego zarządzania awaryjnym opuszczeniem pojazdu. Poza tym pasażerowie na pokładzie Smart Panda Bus mogą m.in. robić zakupy w trakcie jazdy przez przesunięcie dłoni przez dokładny system identyfikacji biometrycznej.

W relacji „China Daily” z prezentacji pojazdu 18 stycznia wskazano też, że autobus posiada systemy kontroli jazdy, które pozwalają na ominięcie przeszkody na trasie lub zahamowanie przed nią.

Z bardzo entuzjastycznego komunikatu producenta, który jednak należy traktować ostrożnie, wynika, że autobusem zainteresowane są nie tylko chińskie, ale też europejskie miasta i ma być dostępny już w tym roku.

„Ostrożnie”, bo o pojeździe można się dowiedzieć niewiele więcej niż tylko z komunikatu, ale też ze strony producenta. Europejskie doświadczenia z autonomią w autobusach na razie ograniczają się do systemów asystujących kierowcy, a możliwości prawne dopuszczające takie autobusy na ulice są słabo zaawansowane.

Chiński projekt sprzed kilku lat – przedziwnego połączenia wielkiego autobusu i tramwaju – który miał zrewolucjonizować transport publiczny na świecie i był prezentowany (w postaci makiety), m.in. na targach Innotrans w Berlinie, zbankrutował zanim wyszedł poza fazę prototypu. Cicho również o innym pomyśle – tramwaju na kołach.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Berno przetestuje autonomiczny autobus

Mobilność

Berno przetestuje autonomiczny autobus

Jakub Dybalski 14 stycznia 2019

Szkocja przetestuje pełnowymiarowe autobusy autonomiczne

Mobilność

Szkocja przetestuje pełnowymiarowe autobusy autonomiczne

Witold Urbanowicz 16 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5