Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Bytom: Ile rozjazdów na trasie do Stroszka?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Bytom: Ile rozjazdów na trasie do Stroszka?
fot. Google Maps
Tramwaje Śląskie prowadzą przetarg na przebudowę trasy między centrum Bytomia a zajezdnią Stroszek. Na trasie zaplanowano kilka przejazdów międzytorowych, w tym trzy nowe. Nie jest jednak powiedziane, że wszystkie powstaną. – Sprawa liczby przejazdów i ich dokładnej lokalizacji będzie doprecyzowana w późniejszym czasie – mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

Przedmiotem przetargu ogłoszonego na przełomie listopada i grudnia zeszłego roku jest przebudowa torowiska od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z ul. Sądową do Zajezdni Stroszek w Bytomiu. To ok. 14000 metrów toru pojedynczego. Oferty mamy poznać w tym miesiącu.

W ramach robót ok. 100-metrowy odcinek jednotorowy wzdłuż Tarnogórskiej zostanie zastąpiony dwutorowym. Zaplanowano też szereg przejazdów międzytorowych: na pętli tramwajowej przy zajezdni, między przystankami Stroszek Zajezdnia i Stroszek Osiedle, Stroszek Kopalnia i Dąbrowa Miejska Centrum Handlowe, Dąbrowa Miejska Węglowa i Odrzańska (x2).

Na razie nie jest powiedziane, że wszystkie przewidziane w dokumentacji rozjazdy powstaną. – Tak naprawdę nie jesteśmy przekonani co do tego, ile na tym odcinku przejazdów międzytorowych i w jakich miejscach powinno być usytuowanych. To pozostaje jeszcze sprawą nierozstrzygniętą, poddawaną wewnętrznym analizom techniczno-ruchowym. Postanowiliśmy jednak, że lepiej na etapie projektu założyć większą liczbę przejazdów, z których będzie można ewentualnie zrezygnować na etapie wykonawczym, aniżeli w późniejszym etapie dodawać elementy, których nie byłoby w dokumentacji – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Zastanowienie budzi przede wszystkim kwestia aż dwóch rozjazdów między przystankami Dąbrowa Miejska Węglowa i Odrzańska – i to w tej samej relacji. – Nie ma to uzasadnienia, musiał wystąpić tu błąd. Z pewnością nie powstaną oba przejazdy w tym układzie – mówi Zowada.

Rozjazdy w większości usytuowane są między przystankami, w oddaleniu od peronów, a nie bezpośrednio przy przystankach. – Takie usytuowanie przejazdów międzytorowych podyktowane jest względami bezpieczeństwa. Jak podkreślił projektant, z zasady nie wykonuje się rozjazdów w rejonie peronów. Operowanie tramwajem na rozjazdach jest manewrem stosunkowo niebezpiecznym zwłaszcza dla ludzi znajdujących się na zewnątrz wagonu, stąd lokalizacja przelotek w oddaleniu od przystanków, gdzie takie manewry można przeprowadzać w pełni bezpiecznie – przekazuje rzecznik Tramwajów Śląskich.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5