Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Gdańska z pozwoleniem na budowę, ale projekt nieznany

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-05-23 16:18
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Gdańska z pozwoleniem na budowę, ale projekt nieznany
mat. PKP SAWstępna, luźna koncepcja dworca
PKP SA dysponuje już prawomocnym pozwoleniem na budowę nowego dworca Warszawa Gdańska oraz pierwszego z planowanych w tym miejscu biurowców. Niestety, nie wiadomo jeszcze jak będzie ostatecznie wyglądał nowy dworzec. – Obecnie trwają prace projektowe nad ostatecznym kształtem przyszłego dworca – informuje Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA.

Warszawa Gdańska jest jedną z lokalizacji wskazanych do realizacji projektu deweloperskiego przy udziale podmiotów zewnętrznych. Pod koniec 2014 r. PKP SA na partnera dla dworca wybrały firmę Ghelamco. Cały czas trwają przygotowania do realizacji inwestycji dworcowej. – Otrzymaliśmy prawomocne pozwolenie na budowę nowego dworca kolejowego Warszawa Gdańska oraz pierwszego budynku biurowego. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad przygotowaniem kolejnych faz projektu – informuje Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA.

Projekt miał być dostępny już w II połowie zeszłego roku. Wciąż jednak nie wiadomo, jak będzie wyglądać nowy dworzec – mimo posiadania przez PKP SA prawomocnego pozwolenia na budowę. – Obecnie trwają prace projektowe nad ostatecznym kształtem przyszłego dworca. Na tym etapie nie można sprecyzować kwestii związanych z jego wielkością. Dotyczy to również budynku biurowego – mówi Grzelak.

Nie wiadomo też, kiedy mogłyby ruszyć prace budowlane. – Obecnie trwają prace nad aktualizacją harmonogramu inwestycji. Dopiero po ich zakończeniu będzie można podać szczegóły dot. planowanego terminu rozpoczęcia inwestycji – mówi Aleksandra Grzelak. Niezmienny pozostaje natomiast termin zakończenia inwestycji. – Budynek ma być gotowy na przejęcie ruchu pasażerskiego z modernizowanej linii średnicowej – informuje Grzelak. Rozpoczęcie przebudowy średnicy dalekobieżnej planowane jest na 2020 r.

Do rozwiązania pozostaje kwestia zapewnienia odpowiedniej przepustowości dojść do peronów. W tej chwili na stacji istnieje tylko jeden tunel łączący stację metra, dworzec i perony kolejowe. Na każdy peron prowadzą po jednym ciągu schodów oraz winda. – Zarządca infrastruktury kolejowej planuje polepszenie dojść do peronów na stacji Warszawa Gdańska. Analizowane są różne warianty budowy dojść od strony wiaduktu i nowego budynku dworcowego – mówi Andrzej Grzelak.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS