Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Zatory na Warszawie Gdańskiej. PKP PLK nie mają sobie nic do zarzucenia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-03-2023
Ostatnia modyfikacja:
21-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Zatory na Warszawie Gdańskiej. PKP PLK nie mają sobie nic do zarzucenia
fot. WU
Pasażerowie korzystający ze stacji Warszawa Gdańska muszą liczyć się z dodatkowymi trudnościami. Przy najpopularniejszych wejściach i zejściach tworzą się długie zatory, uniemożliwiające bezpieczne przejście. Zamieszanie potęguje źle działająca informacja pasażerska. Kolej nie ma sobie jednak nic do zarzucenia. – Stacja w swoim wymiarze funkcjonuje nie najgorzej. Z jakichś powodów podróżni kumulują się przy tunelu i bardzo niechętnie korzystają z wybudowanych kładek – mówi Mirosław Skubiszyński, wiceprezes PKP PLK.

Kilka lat temu Warszawa Gdańska została przebudowana z myślą o obsłudze zwiększonego ruchu w czasie przebudowy Warszawy Zachodniej, a następnie linii średnicowej. Powstał nowy peron, wybudowano dwie kładki po zewnętrznych stronach stacji, a także wymieniono schody zwykłe na ruchome w istniejącym tunelu. Niestety, z uwagi na drogie oferty, PKP PLK w powtarzanym przetargu okroiły zakres prac i wykreśliły z zadania rozbudowę tunelu (a w zasadzie budowę drugiego, równoległego przejścia, z nowymi wejściami na perony).

W ostatnim okresie PKP PLK zwiększa liczbę pociągów dalekobieżnych przejeżdżających przez stację Warszawa Gdańska. Pomimo rozbudowy korzystanie z niej jest niekomfortowe i może być niebezpieczne. Wąskim gardłem okazały się schody ruchome – tłum pasażerów gromadzi się zarówno na dole, w tunelu, jak i na peronie. Wydłuża to czas potrzebny na dostanie się na perony czy ich opuszczenie. Utrudnia to także bezpieczne korzystanie z infrastruktury – z uwagi na tłok pasażerowie, by dostać się do dalszej części peronu, muszą iść niejednokrotnie bezpośrednio przy krawędzi peronu. Problemy potęguje też niepoprawnie działająca informacja pasażerska (zbyt późne komunikaty, wyświetlanie innych pociągów, niż rzeczywiście stojące przy peronie itp.).

O zamieszanie na stacji był pytany zarządca infrastruktury kolejowej. PKP PLK, które zrzucają winę za ogromne opóźnienia w Warszawskim Węźle Kolejowym na „niekompetentnych przewoźników”, domagających się uruchomienia zbyt dużej liczby pociągów, nie mają sobie nic do zarzucenia także w kwestii Warszawy Gdańskiej.

– Trudno mi się zgodzić, że stacja została – przepraszam za cytat – spartolona. Stacja w swoim wymiarze funkcjonuje nie najgorzej. Przypomnę, że z peronów mamy co najmniej trzy drogi wyjścia: dwie kładki i przejście podziemne. Z jakichś powodów – pewnie z takich, że jest to najkrótsza droga do metra – podróżni kumulują się przy zejściu ze schodami ruchomymi. Bardzo niechętnie korzystają z kładek. Próbowaliśmy regulować ruch pociągów, by zatrzymywały się bliżej kładki – tak, by naturalnie przekierować przynajmniej część podróżnych na tę kładkę. Niemniej podróżni zdecydowanie [dalej] korzystają z przejść podziemnych – mówi Mirosław Skubiszyński, wiceprezes PKP PLK.

Tym razem najwidoczniej wina podróżnych, którzy masowo nie chcą korzystać z infrastruktury w sposób, w jaki wymyśliły sobie to PKP PLK (bo oczywiście nie można zarzucać spółce nieprzewidzenia intuicyjnych zachowań pasażerów – wszak to nieoczywiste, że tunel prowadzący bezpośrednio do budynku dworca, metra oraz przystanków autobusowych i tramwajowych będzie cieszyć się największą popularnością). Zadaliśmy PKP PLK pytania o możliwości, problemy i możliwe rozwiązania na stacji Warszawa Gdańska. Czekamy na odpowiedzi i wyjaśnienia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa Gdańska. Będzie konserwacja ruchomych schodów

Mobilność

Warszawa Gdańska. Będzie konserwacja ruchomych schodów

Redakcja/inf. pras. 22 lutego 2023

Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa Gdańska. Będzie konserwacja ruchomych schodów

Mobilność

Warszawa Gdańska. Będzie konserwacja ruchomych schodów

Redakcja/inf. pras. 22 lutego 2023

Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5