Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-05-24 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
fot. PKP PLK
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Na stacji Warszawa Gdańska trwają prace przy budowie dwóch nowych kładek – po zachodniej i wschodniej stronie peronów. Obiekty poprawią dostęp do pociągów, choć ich estetyka – z uwagi na masywną i mało finezyjną konstrukcję oraz szczelne obudowanie siatką – pozostawia wiele do życzenia.

Trwają prace przy przebudowie stacji Warszawa Gdańska, których celem jest jej przystosowanie do zwiększonych potoków podróżnych. Istniejące przejście podziemne, połączone z dworcem i stacją metra, wyposażono w schody ruchome prowadzące do i z peronów kolejowych.

W wakacje podróżni będą mogli już korzystać z dwóch kładek. Ta po zachodniej stronie zapewni dojście od strony ul. Felińskiego i Kłopot – w kierunku Arkadii i nowo budowanego kompleksu mieszkalnego. Natomiast obiekt po wschodniej stronie jest połączony z wiaduktem w ciągu Andersa i Mickiewicza.

Jak informują PKP PLK, zamontowano już wszystkie windy. Trzy na wschodniej składce i pięć przy zachodniej kładce. Instalowane są elewacje, barierki na schodach oraz sufity. Całe kładki obudowano siatką, przez co przypominają one klatki – przez to konstrukcje kładek sprawiają wrażenie dosyć przyciężkich i topornych.

Pierwotnie wszystkie prace miały zakończyć się w zeszłym roku. Wartość robót to 63 mln zł. PKP PLK starają się o dofinansowanie unijne. Projekt realizowany jest w formule projektuj i buduj przez firmę Sarinż. Niestety, przy takim trybie procedowania projektu zarządca infrastruktury kolejowej niewielką uwagę poświęcił kwestiom estetyki. – Estetyka to pojęcie względne. Skupiliśmy się na zwiększeniu funkcjonalności – przekonywał Rafał Banaszkiewicz, dyrektor projektu PKP PLK. Warto jednak przy tym wspomnieć, że zakres prac, po drogich i nieudanych przetargach, ograniczono.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa Gdańska z pierwszymi schodami ruchomymi na peron

Przestrzeń

Warszawa Gdańska z pierwszymi schodami ruchomymi na peron

Witold Urbanowicz 25 stycznia 2021

Montaż schodów i kładek na Warszawie Gdańskiej

Przestrzeń

Montaż schodów i kładek na Warszawie Gdańskiej

Redakcja 16 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5