Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Ruch aglomeracyjny wygrywa z konkurencją, dalekobieżny nie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Ruch aglomeracyjny wygrywa z konkurencją, dalekobieżny nie
Fot. Patryk Kuręda, SM42.pl
- Ostatnie statystyki ilości przewiezionych pasażerów potwierdzają trendy, które obserwujemy już od dwóch lat. Mamy poważny kryzys w przewozach dalekobieżnych i brak skutecznych działań naprawczych - pisze w komentarzu dla "Rynku Kolejowego" dr Jakub Majewski, były prezes Kolei Mazowieckich i wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego.

W tym roku pasażerów kolei jako takiej nie przybywa. Gdy przyjrzymy się sprawie dokładniej to zobaczymy jednak, że statystki w dół ciągnie PKP Intercity i w mniejszym stopniu Przewozy Regionalne. Operatorzy aglomeracyjni przyciągają coraz więcej pasażerów. W pierwszym półroczu 2014 r. Koleje Mazowieckie przewiozły 32,16 mln podróżnych, co w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku stanowi wzrost o blisko milion. O komentarz do tych danych poprosiliśmy dr. Jakuba Majewskiego, byłego prezesa Kolei Mazowieckich i byłego wiceprezesa Urzędu Transprotu Kolejowego ds. regulacji rynku:

Ostatnie statystyki ilości przewiezionych pasażerów potwierdzają trendy, które obserwujemy już od dwóch lat. Mamy poważny kryzys w przewozach dalekobieżnych i brak skutecznych działań naprawczych. Warto przy tym pamiętać, że podsumowujemy lipiec, miesiąc upalnego lata, które na wybrzeże przyciągnęło rekordową liczbę turystów. I że zakorkowali oni bramki autostradowe a nie dworce.

Przewoźnicy pasażerscy - a należy pamiętać że również i towarowi - mają mocno utrudnione warunki funkcjonowania. Rosnące słupki rocznych inwestycji oznaczają brak przepustowości, objazdy i opóźnienia. Cierpi na tym ruch dalekobieżny, ale przecież nie tylko. Problem dotyka również przewoźników aglomeracyjnych. Rozkopane są dwie najbardziej zatłoczone linie: z Warszawy do Pruszkowa i dalej Grodziska oraz do Wołomina. W stolicy przez trzy miesiące zamknięty był też ruch na średnicy podmiejskiej. W aglomeracji trójmiejskiej modernizowana jes oś komunikacyjna od Gdyni przez Gdańsk aż do Tczewa, rozkopany jest węzeł Wrocławski, Śląski i Krakowski i część Poznańskiego.

Cały komentarz na "Rynku Kolejowym"
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5