Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zmiany w komunikacji miejskiej Lublina. Nowe trasy i rozkłady

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-06-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Zmiany w komunikacji miejskiej Lublina. Nowe trasy i rozkłady
fot. Szater/lic. CC BY SA 3.0
Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie przymierza się do większej korekty w sieci linii komunikacji miejskiej. Niektóre linie zostaną zlikwidowane, pojawią się nowe, a wiele tras będzie miało inny przebieg. Obecnie trwają konsultacje społeczne w tej sprawie.

Obecnie funkcjonująca sieć komunikacji miejskiej w Lublinie tworzyła się przez lata. Wiele połączeń powstało jeszcze w czasach, kiedy funkcjonowały największe wielkie zakłady pracy, które już nie istnieją lub ich model funkcjonowania zmienił się w istotny sposób. Wprawdzie sieć połączeń autobusowych była stale modyfikowana (ostatnie zmiany miały miejsce 1 czerwca 2015 r.), jednak uznano, że należy w większym stopniu zaingerować w układ linii komunikacyjnych. Koncepcję na zlecenie miasta opracowała firma PTC Marcin Gromadzki, swoje uwagi wniósł Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie.

Efektem jest ustalenie, że w skali roku wykonanych będzie 20,755 mln wozokilometrów, w tym 14,788 mln przez autobusy i 5,966 mln przez trolejbusy. Przyjęcie takiej liczby wozokilometrów określono jako wielkość wystarczającą dla takiej obsługi komunikacyjnej miasta i gmin ościennych, która będzie akceptowalna dla mieszkańców. Maksymalna liczba pojazdów w ruchu ma wynieść w tej koncepcji 326 pojazdów, w tym 231 autobusów i 95 trolejbusów. Dzięki ich zaangażowaniu możliwa będzie obsługa 12 linii trolejbusowych (10 o kategorii podstawowej, które w szczycie będą kursować co 15 minut, 2 o kategorii uzupełniające, kursujące w szczycie co 30 minut), 21 linii autobusowych o kategorii podstawowej, 11 linii o kategorii uzupełniającej i 12 o kategorii marginalnej (ich kursowanie ma być dostosowane do lokalnych potrzeb). Przy tworzeniu układu linii (część z nich zmieni swój przebieg) szczególną uwagę zwrócono na odpowiednią obsługę osiedli zabudowy wielorodzinnej.

Bardzo istotną dla korzystających z usług komunikacji miejskiej ma być zmiana podejścia do tworzenia rozkładu jazdy. Priorytetowo ma być potraktowana pełna synchronizacja rozkładów jazdy na całej sieci komunikacyjnej. Ma to pozwolić na kursowanie autobusów w równych odstępach czasowych na danych ciągach komunikacyjnych. W ten sposób będzie możliwe osiągnięcie efektu synergii, polegającym zwiększeniu częstotliwości kursowania na określonym odcinku bez zwiększenia zaangażowania liczby pojazdów.

Więcej na ten temat przeczytasz w Monitorze.


Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Komunikacja

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Witold Urbanowicz 10 lutego 2023

Kto będzie wozić mieszkańców Lublina? Kolejny przetarg

Komunikacja

Lublin z przetargiem na obsługę części linii autobusowych

Prawo & Finanse

Lubelskie trolejbusy pod płotem. Przez drogi prąd

Komunikacja

Lubelskie trolejbusy pod płotem. Przez drogi prąd

Jakub Rösler 03 października 2022

Lublin wybiera dostawcę autobusu wodorowego. Cena nie była kluczowa

Przestrzeń

Lublin: Aż cztery oferty na dostawę autobusu wodorowego

Komunikacja

Zobacz również:

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Komunikacja

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Witold Urbanowicz 10 lutego 2023

Kto będzie wozić mieszkańców Lublina? Kolejny przetarg

Komunikacja

Lublin z przetargiem na obsługę części linii autobusowych

Prawo & Finanse

Lubelskie trolejbusy pod płotem. Przez drogi prąd

Komunikacja

Lubelskie trolejbusy pod płotem. Przez drogi prąd

Jakub Rösler 03 października 2022

Lublin wybiera dostawcę autobusu wodorowego. Cena nie była kluczowa

Przestrzeń

Lublin: Aż cztery oferty na dostawę autobusu wodorowego

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5