Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Żary otwierają oferty w postępowaniu na operatora komunikacji w 2026 roku

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
09-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
08-12-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Żary otwierają oferty w postępowaniu na operatora komunikacji w 2026 roku
fot. PKS S.A.
Żary wystawiły na rynek roczny kontrakt na obsługę całej komunikacji miejskiej począwszy od dnia 1 stycznia 2026 r. Potrzebny jest usługodawca, który połączy niską cenę z młodszą flotą i solidnym udziałem autobusów Euro 6. Prosty układ, bez podziału na pakiety i bez zabezpieczenia należytego wykonania – liczy się więc rzetelna codzienność w rozsądnej cenie, a w postępowaniu wzięła udział tylko jedna firma!

W listopadzie Żary ogłosiły przetarg na roczną obsługę komunikacji miejskiej. Chodzi o cały system – regularne kursy na liniach miejskich, z rozkładami uzgadnianymi z miastem i opisem sieci dołączonym do projektu umowy. Kontrakt zaczyna się 1 stycznia, a kończy 31 grudnia 2026 r.; to jedno zadanie bez podziału na pakiety. Nie ma mowy o wznowieniach, a postępowanie – typowe „otwarte” – nie jest powiązane z finansowaniem unijnym.

Ostatecznie w przetargu udział wzięła tylko jedna firma – Feniks V Sp. z o.o. – z ofertą 2 611 895,04 złotych. Miasto natomiast na sfinansowanie niniejszego zamówienia przeznaczyło 2 774 545,85 złotych. W związku z tym bardzo prawdopodobne jest, że Żory niedługo ogłoszą firmę Feniks V zwycięzcą w tym postępowaniu przetargowym.

Przedmiot zamówienia i ocena ofert

Przypominamy, że przedmiotem jest codzienne prowadzenie miejskich przewozów autobusowych w granicach Żar. Dokumentacja podkreśla prostą konstrukcję zlecenia: miasto definiuje ramy, a operator zapewnia ludzi, autobusy i organizację. Rozkłady są ustalane wspólnie z zamawiającym, a wykazy linii i przebiegów figurują w załącznikach do projektu umowy. Całość ma potrwać równo 12 miesięcy roku 2026.

Zasady oceniania ofert kształtują się następująco: cena 60%, średni wiek taboru 20%, Euro 6 20%. W praktyce oznacza to, że zwycięży propozycja łącząca niską cenę z możliwie młodą flotą oraz wyraźnym udziałem autobusów spełniających normę Euro 6. Wiek liczony jest w miesiącach – im niższy średni wynik dla całej puli pojazdów, tym lepiej – a w kryterium emisyjnym punktacja rośnie wraz z liczbą zgłoszonych autobusów Euro 6 (od 4 pkt za 1-3 sztuki do 20 pkt przy co najmniej 13 pojazdach). Brak deklaracji Euro 6 oznacza po prostu 0 pkt w tym kryterium.

Żary szukają wykonawcy na rok, który zapewni codzienną obsługę przewozów – rzetelnie, przewidywalnie, z możliwie młodszym i czystszym taborem, w rozsądnej cenie. Kontrakt ma wystartować 1 stycznia 2026 r. i działać bez okresów przejściowych.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij