Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wykonawca rozbudowy metra: Zaczynamy za miesiąc od Trockiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Wykonawca  rozbudowy metra: Zaczynamy za miesiąc od Trockiej
fot. WU
W piątek 11 marca władze Warszawy i Metra podpisały z firmą Astaldi kontrakt na budowę wschodniego-północnego odcinka II linii metra do stacji Trocka. – Zgodnie z harmonogramem ruszamy z pracami w ciągu 30 dni – zapowiada Francesco Scaglione, generalny dyrektor regionu Europy Północnej i Polski w Astaldi.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Dzisiaj podpisano umowę na rozbudowę II linii metra. Gdzie i kiedy rozpoczną państwo prace? Kiedy mieszkańcy mogą spodziewać się utrudnień?

Francesco Paolo Scaglione, generalny dyrektor regionu Europy Północnej i Polski w Astaldi S. p. A.:
Zgodnie z harmonogramem ruszamy z pracami w ciągu 30 dni. Zaczynamy od stacji C18 Trocka. Już na początku wykonywanie wykopu czy budowa ścian szczelinowych może wiązać się z uciążliwościami w postaci hałasu.

A kiedy przewidziane jest rozpoczęcie drążenia tuneli?

Mniej więcej w ciągu roku.

Czy wykorzystają państwo te same tarcze, co przy centralnym odcinku?

Tak, wykorzystamy tarcze, które obecnie składujemy na Marywilskiej. Każda z nich może wykonać – bez przeglądu – ok. 10-12 km, tymczasem nasze przeszły po dwa kilometry. Są więc jak nowe.

Musimy się dogadać też z kolegami z firmy Gulermak – tarcz jest cztery. Nam są potrzebne dwie, im też dwie. Myślę, że będziemy rzucać monetą.

Czy tarcze zmienią swoje nazwy (Maria, Anna, Elżebieta, Wisła)?

Nie ma jeszcze decyzji, ale raczej nie – nie zmienia się przecież nazw statkom.

Co będzie najtrudniejszym etapem budowy tego odcinka?


Pod względem technicznym wejście w obszar stacji C15 Dworzec Wileński, gdzie będziemy wydobywać tarcze po skończeniu drążenia tuneli. Stacja jest na to przygotowana, jest pozostawiona przestrzeń. Zbudujemy ścianę, by ją odgrodzić od działającej części stacji.
Tak poza tym budowa tuneli i stacji nie powinna nastręczać trudności. W jednym miejscu tunele będą przechodziły pod rogiem budynku, ale to nie stanowi problemu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5