Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wspólny bilet we Wrocławiu się skończył, a rozmowy trwają

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
01-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wspólny bilet we Wrocławiu się skończył, a rozmowy trwają
Fot. Partia Zieloni
Od 1 lipca 2021 r. w pociągach Polregio i Kolei Dolnośląskich nie są honorowane bilety czasowe i okresowe na Urban oraz ulgi przysługujące w komunikacji miejskiej we Wrocławiu. We wrześniu pojawi się nowa oferta „Nasz Wrocław Kolej", negocjowana jest też nowa umwoa z przewoźnikami.

Choć wszystkie strony wyrażały gotowość do rozmów, stało się to czego obawiali się mieszkańcy - kolej we Wrocławiu została wyłączona z systemu wspólnego biletu. - Mogą Państwo korzystać z pociągów na podstawie biletów i ulg obowiązujących w pociągach Polregio i Kolei Dolnośląskich. Od 1 września 2021 r. dla pasażerów łączących przejazdy komunikacją miejską z przejazdami kolejowymi w taryfie biletowej pojawi się nowy bilet za 1 zł - „Nasz Wrocław Kolej" - poinformował portal UrbanCard. Uchwalenie tej oferty związane było z dużym zamieszaniem w radzie miasta.
 
- Działając w interesie pasażerów, spółka Polregio brała aktywny udział w negocjacjach nowej umowy wieloletniej w sprawie honorowania biletów Urbancard w granicach administracyjnych Wrocławia. Wspólnie z Kolejami Dolnośląskimi złożyliśmy kilka propozycji odnośnie warunków przedłużenia umowy, które nie zostały przyjęte przez Urząd Miejski we Wrocławiu - poinformował przed tygodniem przewoźnik kolejowy. Podobne oświadczenie wydały Koleje Dolnośląskie. Przewoźnicy wyszli do miasta z propozycjami współpracy, o których pisaliśmy tutaj.

Nowa propozycja miasta

Oferta „Nasz Wrocław Kolej" ma być protezą i obowiązywać do czasu zakończenia rozmów. W środę miasto Wrocław złożyło kolejną propozycję samorządowi województwa i spółkom Koleje Dolnośląskie oraz Polregio. Oferta, oparta na konkretnym algorytmie, uzależniona jest od liczby zatrzymań pociągów we Wrocławiu. – Mimo utworzenia w maju realnej alternatywy w postaci nowego biletu „Nasz Wrocław Kolej” chcemy współpracy z kolejarzami i wychodzimy naprzeciw propozycjom przewoźników. Nasze warunki współpracy są przejrzyste i logicznie wyliczone, tak aby wspierać rozwój kolej miejskiej, ale i maksymalnie efektywnie wydawać pieniądze naszych podatników. Na ten moment wciąż nie otrzymaliśmy odpowiedzi od Samorządu Województwa i spółek kolejowych – mówi Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu UM Wrocławia cytowana w komunikacie.

Szczegóły nowej oferty współpracy:
  • miasto podtrzymuje akceptację dla stawek za zatrzymania na terenie Wrocławia, które zaproponowali kolejarze, czyli 47,02 netto zł (50,78 zł brutto),
  • miasto przystaje na propozycję podziału stacji i przystanków kolejowych na te o znaczeniu regionalnym i lokalnym. Miasto jest gotowe zapłacić za postoje na 26 lokalnych przystankach, zaś urząd marszałkowski (jako organizator przewozów w regionie) powinien finansować postoje na sześciu stacjach o charakterze regionalnym,
  • ostateczna wysokość rocznej opłaty po stronie miasta byłaby – zgodnie z nową propozycją – zależna od faktycznej liczby postojów na terenie Wrocławia, jednak oferta kolejarzy nie mogłaby być mniejsza niż obecna liczba połączeń i zatrzymań.
Miejscy urzędnicy wyrażają nadzieję, że przewoźnicy kolejowi i urząd marszałkowski będą zwiększać swoją ofertę, a tym samym pociągi będą częściej zatrzymywały się na terenie Wrocławia. – Liczymy na to, że maksymalnie szybko zaczną funkcjonować nowe połączenia na terenie Wrocławia, czyli stacje i przystanki na linii 292 z Jelcza przez Wojnów, a także na linii 285 z Sobótki przez Partynice oraz postoje na przystankach Wrocław Szczepin oraz Iwiny. Jesteśmy gotowi płacić za każde dodatkowe zatrzymanie zgodnie z ustaloną stawką, czyli 47,02 netto zł (50,78 zł brutto), a umowa zostałaby podpisana na trzy lata, by w tym czasie wypracować docelowy model, czyli kolej aglomeracyjną z pełną integracją biletową – mówi Przemysław Gałecki, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej.

– Nasze warunki współpracy są przejrzyste i logicznie wyliczone, tak aby wspierać rozwój kolej miejskiej, ale i maksymalnie efektywnie wydawać pieniądze naszych podatników. Czekamy na akceptację przez urząd marszałkowski i przewoźników nowego modelu współpracy oraz na złożoną wiosną propozycję nowego biletu zintegrowanego – dodaje Paulina Tyniec-Piszcz.

Pożegnali wspólny bilet


Symboliczne pożegnanie wspólnego biletu na kolej i komunikację we Wrocławiu zorganizowała partia Zieloni.  - Na wrocławskim Rynku zorganizowaliśmy happening, na którym w symboliczny sposób pożegnaliśmy bilet aglomeracyjny we Wrocławiu. 8 lat temu w porozumieniu między samorządowcami Wrocławia i Dolnego Śląska powstał bilet aglomeracyjny, który okazał się być wielkim sukcesem. Liczba pasażerów podróżujących regularnie po Wrocławiu znacząco wzrosła do 4 milionów rocznie. Niestety ludzka małość, pycha, spory polityczne i brak umiejętności porozumienia się, spowodowały że bilet od dnia jutrzejszego przestanie obowiązywać. To będzie miało ogromne konsekwencje dla użytkowniczek i użytkowników komunikacji miejskiej we Wrocławiu - mówił Robert Suligowski, przewodniczący Partia Zieloni Wrocław.

Jak podkreślają, dzięki kolei we Wrocławiu można poruszać się nawet trzykrotnie szybciej niż autobusem czy tramwajem, a spójny system pozwalał na sprawniejsze poruszanie się po mieście. Jak wylicza partia, przez ostatnie zmiany w taryfie o ⅓ podwyższono cenę biletów jednorazowych, a w przypadku kolei podwyższono ceny biletów o nawet 1000 zł rocznie dla osób dorosłych, a dla studentów i młodzieży o 966 zł. rocznie. - Miasto Wrocław powinno przeznaczać o wiele więcej pieniędzy na kolej. Potencjalnym źródłem środków na ten cel mogłoby być zwiększenie i egzekucja opłat za parkowanie we Wrocławiu. Wrocław pobiera z tego tytułu wielokrotnie mniej niż Warszawa, Kraków, czy Szczecin - zauważa partia.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wspólny bilet w aglomeracji warszawskiej na kolejne 20 miesięcy

Komunikacja

Wspólny bilet w aglomeracji warszawskiej na kolejne 20 miesięcy

Jakub Madrjas 02 sierpnia 2023

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Przestrzeń

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 20 lipca 2023

Kraków. Będzie wspólny bilet, ale...

Prawo & Finanse

Kraków. Będzie wspólny bilet, ale...

Jakub Rösler 19 czerwca 2023

Kraków z kolejną propozycją protezy wspólnego biletu

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Wspólny bilet w aglomeracji warszawskiej na kolejne 20 miesięcy

Komunikacja

Wspólny bilet w aglomeracji warszawskiej na kolejne 20 miesięcy

Jakub Madrjas 02 sierpnia 2023

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Przestrzeń

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 20 lipca 2023

Kraków. Będzie wspólny bilet, ale...

Prawo & Finanse

Kraków. Będzie wspólny bilet, ale...

Jakub Rösler 19 czerwca 2023

Kraków z kolejną propozycją protezy wspólnego biletu

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5