Przez wakacje tramwaje nie będą kursować ul. Ślężną do pętli Park Południowy. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta zaplanował wymianę 1,6 km toru pojedynczego. W czasie prac zostanie zachowany dojazd do zajezdni przy Kamiennej. ZDiUM otrzymał dwie oferty na przeprowadzenie remontu.
Przedmiotem przetargu, prowadzonego przez ZDiUM Wrocław, jest wymiana szyn, podkładów i tłucznia w torze tramwajowym w ciągu ul. Ślężnej. Inwestycję podzielono na trzy odcinki – od Dębowej do Weigla (zad. I), od Kamiennej do Kuronia (zad. II) oraz od Sanockiej do Kamiennej (zad. III). W sumie wymienionych zostanie 1652 m toru pojedynczego.
Dzisiaj minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Wrocławski Zakład Sieci i Zasilania wycenił zadanie 1 na 1,989 mln zł brutto, a Bahn Technik Wrocław na 2,424 mln zł brutto przy budżecie 3,200 mln zł brutto. W przypadku zadania nr 2 ZSiS jest gotów realizować prace za 1,989 mln zł brutto, a Bahn Technik za 2,383 mln zł brutto przy budżecie 3,000 mln zł brutto. Zadanie nr 3 ZSIS wycenił na 2,446 mln zł brutto, a Bahn Technik na 3,020 mln zł brutto przy budżecie 3,200 mln zł brutto.
Zamówienie ma zostać wykonanie do 31 sierpnia 2019 r., przy czym obaj wykonawcy zadeklarowali przeprowadzenie prac do 16 sierpnia. Ruch tramwajowy będzie wstrzymany od 22 czerwca do 24 sierpnia, przy czym zachowany zostanie dojazd do zajezdni przy Kamiennej w postaci ruchu wahadłowego.
Niedawno Wrocław
prezentował wyniki audytu stanu torowisk tramwajowych. Stan torów na Ślężnej określono na zły lub bardzo zły.