Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław z planem naprawy torowisk do 2023 r. W dobrym stanie 58%

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-02-13 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław z planem naprawy torowisk do 2023 r. W dobrym stanie 58%
fot. UM Wrocław
Wrocław zakończył przeprowadzanie audytu torowisk tramwajowych. – Liczyliśmy się z tym, że wyniki audytu nie będą huraoptymistyczne, ale od początku zapowiadałem jego upublicznienie właśnie po to, aby uczciwie wskazać kierunek koniecznych prac. Chodzi o bezpieczeństwo i jakość komunikacji miejskiej, a na tym, co zapowiadałem, nie będę oszczędzać. Znamy dokładnie stan torów, ale także mamy zaplanowane prace remontowe do roku 2023 – powiedział Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

We Wrocławiu znajduje się ponad 200 km torowisk. Jak wynika z audytu na podstawie danych ZDiUM 58% wrocławskich torowisk jest w stanie bardzo dobrym i dobrym, 31% w stanie przeciętnym, a 11% w stanie złym i bardzo złym.

Zgodnie z zaleceniami dokumentu najpilniejszymi do wykonania w 2019 roku zadaniami są zakup i wymiana dwóch rozjazdów i skrzyżowania torowego na pl. Legionów we Wrocławiu, zakup rozjazdów tramwajowych dla węzłów Podwale-Sądowa-Orląt, Świdnicka-Piłsudskiego, Podwale-Muzealna, Świdnicka-Podwale oraz remont torowiska w ul. Ślężnej (do Dębowej do Wiegla, od Sanockiej do Kamiennej i od Kamiennej do Kuronia). W sumie potrzeba kupić 17 rozjazdów.

Na te prace w 2019 roku zostało zabezpieczonych 16,4 miliona złotych. To znacznie więcej niż w roku ubiegłym. Ponadto w ramach bieżącego utrzymania i konserwacji torowisk na rok 2019 w budżecie ZDiUM zaplanowano 21 mln zł.

Rozpisano też plan remontowy na okres do 2023 r. – Na lata 2019-2023 już zaplanowaliśmy środki w wysokości ponad 53 mln złotych. A do czasu wykonania tych remontów ZDIUM będzie na tych odcinkach dokonywał napraw utrzymaniowych w ramach środków bieżących – powiedział Jacek Sutryk. Dzięki przeprowadzonemu audytowi oszacowano wysokość środków jakie są niezbędne do wyremontowania wszystkich torowisk w stanie złym i bardzo złym – to około 120 mln zł, a do tego jeszcze dochodzą konieczne w tamtych miejscach remonty drogowe. – Ta kwota nie jest jeszcze ujęta w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym, ale zgodnie z tym co zapowiadałem, remonty torowisk to dla mnie priorytet i te środki będą sukcesywnie zapisywane w budżetach na kolejne lata – podkreślił Sutryk.

ZDiUM i MPK przeanalizowały także przyczyny wykolejeń tramwajów. W 2018 tramwaje wykoleiły się 61 razy, z czego stan torowiska odpowiadał za 33% zdarzeń. W 67 % przypadków przyczyna była inna (m.in. zdarzenie drogowe, niesprawny tramwaj). – Bieżące remonty tych problematycznych odcinków zostały przeprowadzone – wskazała Elżbieta Urbanek, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu w Urzędzie Miasta.


opracowanie: Tomasz Paszko/MPK Wrocław

Na kolejne lata zaplanowano następujące prace naprawcze:

2020
  • Wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego – Świdnicka 
  • Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Podwale – Krupnicza – Sądowa, rozjazd na ul. Podwale od ul. Muzealnej
  • Zakup rozjazdów tramwajowych Pl. Dominikański św. Katarzyny, Piotra Skargi Teatralna Kołłątaja, Małachowskiego Pułaskiego, Skargi Teatralna pl. Dominikański, Hallera Powstańców, Hallera Grabiszyńska, Kazimierza Wielkiego Krupnicza, Legnicka/Złotoryjska
2021
  • Wymiana rozjazdu i skrzyżowania torowego na pl. Dominikańskim
  • Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Podwale – ul. Świdnicka – od strony pl. Teatralnego
  • Wymiana rozjazdu ul. Piotra Skargi – ul.Teatralna rozjazd od ul. Kołłątaja
  • Wymiana rozjazdu ul. Piotra Skargi – ul.Teatralna rozjazd od pl. Dominikańskiego
  • Wymiana rozjazdu ul. Podwale – Krupnicza – Sądowa, rozjazd na ul. Podwale od pl. Orląt Lwowskich
  • Remont torowiska na Mostach Pomorskich
2022
  • Remont pętli Zawalna
  • Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Hallera – ul. Powstańców Śląskich, rozjazd od ul. Hallera
  • Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Hallera – ul. Grabiszyńska, rozjazd w ul. Hallera
  • Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego – ul. Krupnicza, rozjazd od pl. Dominikańskiego

2023
  • Remont torowiska w ul. Pułaskiego
  • Remont torowiska w ul. Żmigrodzkiej na odcinku od ul. Bałtyckiej do ul. Broniewskiego
  • Remont torowiska na pl. Staszica od pl. Strzeleckiego od ul. Łowieckiej
  • Remont torowiska na Moście Osobowickim
  • Wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Małachowskiego – ul. Pułaskiego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław: Kto dokończy Hubską? Brakuje 6 mln zł

Przestrzeń

Wrocław: Kto dokończy Hubską? Brakuje 6 mln zł

Witold Urbanowicz 12 lutego 2019

Wrocław przebuduje fragment DW 327 z pętlą tramwajową Osobowice

Komunikacja

Wrocław przebuduje fragment DW 327 z pętlą tramwajową Osobowice

Witold Urbanowicz 30 stycznia 2019

Wrocław z nowym przetargiem na dokończenie tramwaju na Hubskiej

Przestrzeń

Wrocław z nowym przetargiem na dokończenie tramwaju na Hubskiej

Witold Urbanowicz 28 stycznia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5