60 nowych i komfortowych autobusów Mercedes-Benz Citaro 2 pojawi się na ulicach miasta już w marcu. Dzierżawa autobusów jest częścią projektu dużej wymiany taboru realizowanej przez wrocławskie MPK, która obejmuje zarówno tramwaje, jak i autobusy. Do końca tego roku w taborze MPK pojawi się 110 nowych autobusów.
– Na początek do dyspozycji wrocławian oddajemy 60 autobusów, które już w marcu zaczną pojawiać się w ruchu. Pojazdy te będą dzierżawione. Analiza ekonomiczna pokazała nam, że przewoźnik niekoniecznie musi być właścicielem pojazdów. Okazało się, że bardziej opłacalne są inne formy finansowania zakupu taboru. W przeprowadzonym na te potrzeby przetargu oferta Mercedesa była najlepsza, jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości – mówił wiceprezydent Wrocławia Wojciech Adamski.
Dzierżawa obejmuje 40 przegubowców i 20 pojazdów 12-metrowych. Na trasy mają wyjechać w marcu. Na razie do zajezdni MPK dotarły trzy sztuki i służą do szkoleń kierowców i mechaników. Więcej nowych pojazdów stoi już w bazie mercedesa w Pietrzykowicach. Są konfigurowane i uzbrajane w systemy informacji pasażerskiej i nowe kasowniki. Sukcesywnie będą trafiać na ul. Obornicką.
Kontrakt obejmuje 10-letnią dzierżawę pojazdów i opiewa na kwotę 168 mln zł. W jego wartość wliczona jest cena czynszu dzierżawnego, systemu monitoringu i maksymalna wartość części i podzespołów do obsługi technicznej. Pojazdy dla Wrocławia produkowane są w Mannheim, następnie trafiają do serwisu Mercedes-Benz Grupa Wróbel w Pietrzykowicach, gdzie uzbrajane są w wymagane przed wprowadzeniem do eksploatacji systemy informatyczne. Gotowe pojazdy przekazywane będą stopniowo do zajezdni autobusowej MPK Wrocław przy ul. Obornickiej i już niedługo rozpoczną pracę na liniach.
– Jesteśmy dumni, że spełniliśmy wygórowane warunki Wrocławia i jesteśmy w trakcie dostaw najnowocześniejszych seryjnie produkowanych autobusów miejskich. Mieszkańcy Wrocławia otrzymają kolejną partię autobusów Citaro. Jednak można powiedzieć, że to całkowicie nowe autobusy pod względem konstrukcji, bezpieczeństwa, pod względem komfortu i połączenia ekologii z ekonomią – powiedział Adam Kempiński, dyrektor Działu Sprzedaży Autobusów Miejskich EvoBus Polska.
Po stolicy Dolnego Śląska jeżdżą już dokładnie 102 autobusy Mercedes-Benz Citaro pierwszej generacji. Po dodaniu 60 nowych pojazdów tej marki będą stanowiły połowę floty autobusowej MPK, co nie pozostaje bez znaczenia z punktu widzenia kosztów serwisowania floty. – Zakup pojazdów komunikacji miejskiej to proces, który realizowany jest zawsze pod specjalne zamówienie przewoźnika. Wymaga przygotowania najpierw projektu pod kątem finansowym, a następnie wyspecyfikowania przedmiotu zamówienia i przeprowadzenia postępowania przetargowego. W tym konkretnie przetargu stawialiśmy na autobusy z najwyższej półki: wygodne, czyli niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w systemy informacji pasażerskiej i monitoringu. Są to też autobusy ekologiczne, bo spełniają najwyższe normy spalania Euro6 i ekonomiczne, jeśli chodzi np. o niskie zużycie paliwa – mówiła Jolanta Szczepańska, prezes MPK.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.