Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MPK Wrocław ma pierwszy elektrobus

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
28-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
28-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. MPK Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

A numer jego to 6001 - pierwszy z trzynastu zakupionych przez MPK autobusów elektrycznych jest już w mieście. 3 września ma zacząć regularne kursy na linii K. W ten sposób miasto wchodzi w erę transportu zeroemisyjnego. Aby pojazdy mogły skutecznie służyć pasażerom, MPK zainstalowało ładowarki na zajezdni oraz na pętli przy Kamieńskiego.

– Wrocławianie znają dobrze autobusy Citaro. Teraz będą mogli poznać elektryczną wersję. Bardzo nowoczesny pojazd z licznymi udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych czy starszych. W 2019 roku zapowiedzieliśmy, że w tej kadencji na ulice Wrocławia wyjedzie 200 nowych autobusów, a już mamy 240 – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Pierwszy autobus elektryczny we Wrocławiu.

Na zakup "elektryka" MPK otrzymało dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Rozpisało przetarg na 11 pojazdów. Cena zaproponowana wtedy za mercedesy e-Citaro była na tyle atrakcyjna, że przewoźnik zdecydował się rozpisać przetarg na jeszcze dwa kolejne pojazdy. Łącznie za 13 wozów MPK zapłaci niecałe 53 mln zł.

– Autobusy elektryczne obsługiwać będą linię średnicową K, która przemierza miasto z północy na południe przejeżdżając przez centrum. Przez noc będą ładowane na zajezdni. W trakcie kursowania mogą doładowywać się na pętli przy Kamieńskiego. Takie rozwiązanie sprawi, że mogą być na trasie przez cały dzień – wyjaśnia Witold Woźny, prezes MPK Wrocław.

Jedyny taki autobus

Prezydent Jacek Sutryk przypomniał, że cztery lata temu większość autobusów miała milionowe przebiegi i nie była wyposażona w klimatyzację. Nowe, spalinowe, spełniają najsurowszą normę emisji spalin EURO6 a w upalne dni zapewniają pasażerom komfort podróży - 80 proc. taboru jest wyposażone w klimatyzację. Najnowszy elektryczny nabytek oczywiście również, ale ma też w sobie coś wyjątkowego.

– Wrocław to pierwsze miasto w Polsce, po którym będą jeździć pojazdy z bateriami najnowszej generacji. Nie ma obecnie lepszych na rynku. Po pełnym naładowaniu autobus może przejechać 200 km, a w zależności od warunków, nawet więcej – powiedział Artur Konarski, prezes Daimler Buses Polska.

Nowością we Wrocławiu jest również to, że eCitaro mają aż trzy miejsca do podróżowania osób na wózkach lub do bezpiecznego przewożenia dzieci w wózkach.

W przyszłości wodór?

Rozwój transportu zeroemisyjnego nie musi jednak oznaczać tylko zakupu "elektryków". Wrocław prawdopodobnie pójdzie w stronę pojazdów na wodór. MPK już przeprowadziło dialog techniczny z producentami takich pojazdów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij