Przystanek "Opera" na pl. Teatralnym dla podróżujących w kierunku ul. Widok oraz wszystkie trzy przystanki na ulicy Szewskiej: "Oławska", "Wita Stwosza" i "Ossolineum (Uniwersytecka)", zostaną przybliżone do krawędzi torów i wyniesione, aby korzystanie z nich było wygodniejsze. To nie koniec planów Wrocławia wobec przebudowy przystanków na bardziej komfortowe dla podróżnych.
Obecnie na tych czterech przystankach pasażerowie wsiadają z poziomu torów. Po przebudowie będą one wyższe, a przestrzeń dzieląca krawędź peronu od wagonu będzie minimalna.
Jak zmienią się przystanki na Szewskiej i Teatralnym?
Miasto podpisuje umowę wartą 1,8 mln zł ze zwycięzcą przetargu - firmą Zaberd. W niecałe pół roku ma ona za zadanie:
przebudować perony tramwajowe poprzez dosunięcie krawężnika bliżej osi torowiska,
- podnieść powierzchnię peronów przystankowych oraz wybudować rampy najazdowe,
- przebrukować pozostałe powierzchnie celem uzyskania jednolitej płaszczyzny,
- zbudować system odwodnienia w postaci kanalizacji deszczowej oraz odwodnienia liniowego,
- wprowadzić kostkę integracyjną,
- wykonać elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariera energochłonna, balustrada, bariera/szykana betonowa),
- wykonanać elementy małej architektury (ławki, kosze, tablice informacyjne, stojaki rowerowe, latarnie),
- wybudować tablicę podsystemu DIP.
Przystankowe inwestycje na Grabiszynie, Ołbinie i Placu Grunwaldzkim
Jakość podróżowania istotnie zmieni się już wkrótce dla pasażerów korzystających z przystanków "Hutmen" na Grabiszyńskiej. Zostały one przerobione - analogicznie, jak przystanki "Bzowa (Centrum Historii Zajezdnia)" - na wiedeńskie. Na wysokość chodnika wyniesiona została część jezdni, z której wsiada się do tramwaju.
Bliski rozstrzygnięcia jest przetarg na budowę aż sześciu przystanków wiedeńskich na styku osiedli Plac Grunwaldzki i Ołbin. Cztery powstaną na skrzyżowaniu Piastowskiej z Sienkiewicza (przystanki o wspólnej nazwie "Piastowska"), a dwa na skrzyżowaniu Sienkiewicza i Górnickiego (przystanki "Górnickiego").