Pętla tramwajowa Krzyki przy al. Karkonoskiej to ważny punkt na wrocławskiej mapie sieci tramwajowej. Po otwarciu ofert na wykonanie dokumentacji projektowej okazało się, że te przekraczają założony przez MPK budżet.
Stolica Dolnego Śląska prowadzi tzw. TORYwolucję, czyli szereg działań związanych z remontami czy przebudowami miejskich torowisk tramwajowych. Do zaprojektowania jest
odcinek torowiska na al. Karkonoskiej pomiędzy ul. Krzycką a pętlą Krzyki wraz z samą pętlą. Dokumentacja ma obejmować także wykonanie regulacji sieci trakcyjnej na remontowanym odcinku.
Dokumentacja na pętle Krzyki. W budżecie MPK 147 tys. zł Oferty na przygotowanie dokumentacji projektowej wspomnianych odcinków zostały otwarte we wtorek, 9 września. Tym razem zgłosiło się trzech potencjalnych wykonawców:
- Progreg Paweł Kudelski z Sierpaw: 356,7 tys. zł,
- CONE AMG Sp. z o.o. z Warszawy: 418,9 tys. zł,
- Laubres Sp. z o.o. z Wrocławia: 487,5 tys. Zł.
MPK Wrocław przeznaczyło na sfinansowanie zamówienia 147,3 tys. zł. Oznacza to, że na ostateczne rozstrzygnięcie będzie trzeba znowu poczekać bowiem wszystkie oferty przekraczają założony budżet. Do najtańszej brakuje blisko 210 tys. Zł. Standardowo, przed wyborem najkorzystniejszej oferty – o ile postępowanie nie zostanie unieważnione – wszystkie zostaną sprawdzone pod kątem formalnym.
Prace na pętli Krzyki - w przyszłości, na razie mijanka na Przyjaźni
Przypomnijmy, że to nie jedyna inwestycja w tym rejonie miasta.
W połowie lipca ruszyła budowa mijanki na ul. Przyjaźni. Inwestycja warta ponad 4,8 mln złotych zakończy się za kilka tygodni. Do czasu przedłużenia trasy tramwajowej do nowej pętli Kupiecka, dodatkowa mijanka ma zwiększyć przepustowość na obecnym odcinku.