Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław. Sutryk zapowiada zmiany w komunikacji, m.in. tańsze bilety

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-02-08 11:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław. Sutryk zapowiada zmiany w komunikacji, m.in. tańsze bilety
fot. bartekBas, lic, CC A-SA 2,5 Generic
Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk na konferencji prasowej zapowiedział szereg zmian w komunikacji miejskiej. To m.in. uruchomieni e nowej linii autobusowej 143, wydłużenie kursowania niektórych innych linii, rozbudowa systemu roweru miejskiego i zmiany w cenach biletów. Część z tych zmian to realizacja wcześniejszych planów miasta.

Jesienią ma we Wrocławiu ruszyć linia autobusowa 143, prowadząca z Lipy Piotrowskiej do zajezdni na Oporowie. Od stycznia między Swojczycami a placem Grunwaldzkim kursuje, uruchamiana w szczytach, linia 715.

To jednak nie koniec, jeśli chodzi o rozszerzenie oferty komunikacyjnej. Przedłużone będą kursy linii 110 (do Galerii Dominikańskiej), 127 (do Koziej), 144 (do Polanowic), 145 (do Jagodna i niektórych kursów linii 147 (do Bierutowskiej). Zwiększy się częstotliwość linii 114 i 140.

Zmienia się też ceny biletów. Wrocław był tym miastem, w którym były osobne, nieco droższe (3,6 zł) bilety jednorazowe na linie pośpieszne i nocne. Od września mają zostać zlikwidowane i każdy rodzaj autobusu będzie kosztował tyle samo, tzn. 3,4 zł za normalny bilet jednorazowy. Warto zauważyć, że rok temu cena takiego biletu podskoczyła (z 3 zł do 3,4 zł).

Stanieją za to bilety okresowe. 30–dniowy z 98 zł na 90 zł, 90–dniowy ze 180 zł na 170 zł, semestralny na dwie linie z 250 zł na 230 zł a także znaczek na bilet aglomeracyjny z 86 zł do 72 zł. To ostatnie oznacza znaczek naklejany na bilet miesięczny linii kolejowych w aglomeracji wrocławskiej (jego cena jest zależna od długości trasy), który rozszerza ten bilet na wrocławską komunikację miejską.

Sutryk pochwalił się też znaczną rozbudową systemu roweru miejskiego, do którego dojdzie w tym roku, a także kupnem 50 nowych autobusów dla MPK, co ma być niezbędne dla realizacji planów. Umowa z Mercedesem zostanie podpisana w marcu.

To jednak jest realizacja planów jeszcze z zeszłego roku. Rozbudowę systemu rowerowego przewiduje nowa umowa z Nextbike’m, który uruchomi nowy system częściowo wiosną, a w całości w czerwcu. Zakup autobusów przegubowych to finalizacja kontraktu sprzed roku na 50 pojazdów i opcję na 50 kolejnych. Początkowo wygrał go MAN, ale nie zdecydował się podpisać umowy więc zamówienie trafiło do Mercedesa.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MPK Wrocław po rezygnacji MAN-a formalnie wybiera Mercedesa

Komunikacja

MPK Wrocław po rezygnacji MAN-a formalnie wybiera Mercedesa

Witold Urbanowicz 08 stycznia 2019

23 mln zł więcej dla MPK Wrocław na zakupy autobusów i tramwajów

Komunikacja

23 mln zł więcej dla MPK Wrocław na zakupy autobusów i tramwajów

Przemysław Farsewicz 19 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5