Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław. Ruszyły inwestycje tramwajowe. Nowy Dwór poczeka

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
22-11-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wrocław. Ruszyły inwestycje tramwajowe. Nowy Dwór poczeka
fot. Kubolon100, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commo
Wrocław szuka wykonawcy, który zbuduje torowisko tramwajowe na Popowice. Ruszyła już budowa torów na ul. Hubskiej.

Wrocławianie od lat czekali na blisko cztery kilometry torowiska wzdłuż ulic: Długiej, Starogroblowej i Popowickiej. Inwestycja rozpocznie się na skrzyżowaniu ulic: Mieszczańskiej, Jagiełły i Dmowskiego. Tu wepnie się w istniejące linie jadące w kierunku centrum i Nadodrza. Torowisko przez ul. Dmowskiego (włącznie z mostami nad Odrą) i Długą do skrzyżowania z Gnieźnieńską będzie przebiegać środkiem jezdni. Do skrzyżowania z Milenijną szyny zostaną ułożone po północnej stronie drogi. Na Milenijnej nowe tory wepną się w istniejące linie na Kozanów. Tramwaje będą mogły też skręcić na Leśnicę.

Linia awaryjna

Właśnie dlatego tramwaj na Popowice to ważna inwestycja nie tylko dla mieszkańców tego osiedla. Torowisko łączące centrum miasta z Leśnicą jest najdłuższe w mieście. Do tej pory dla tej linii nie ma alternatywy. Awaria trakcji lub wykolejenie wagonu powodują, że wszystkie tramwaje zatrzymują się w korku. Nowa inwestycja będzie linią awaryjną. Dzięki niej w razie awarii składy na Leśnicę pojadą objazdem do Milenijnej.

Nad planowaną trasą tramwajową znajdują się dwa wiadukty kolejowe. Jednym z nich: nad ulicą Starogroblową, został przebudowany przez kolejarzy dwa lata temu. Wyremontowano tam przystanek kolejowy Wrocław Popowice. Ambicją urzędników z magistratu jest budowa w tym miejscu zintegrowanego przystanku. Pasażerowie PKP z wiaduktu zejdą schodami wprost do tramwajów i autobusów.

Drugi wiadukt znajduje się nad ul. Długą. Nie został jeszcze przebudowany. Także tutaj jest już porozumienie miasta z PKP PLK. Kolejarze sfinansują remont wiaduktu oraz budowę nowej stacji: Wrocław Szczepin. W sumie wrocławianie zyskają dziewięć nowych przystanków tramwajowych, m.in. przy siedzibie ZdiUM, sklepie Tesco i parku Dębowym. Koszt: 130 milionów złotych, z czego osiemdziesiąt pięć procent pokryje Unia. Pierwsze składy wyjadą na nowe tory w 2020 roku.

Wiadukt nad linią kolejową

Nie mniej ważna jest planowana nitka tramwajowa na Nowy Dwór. Tu z kolei w planach jest budowa ponad pięciu kilometrów szyn. Ta inwestycja to wydzielony z jezdni pas dla autobusów i tramwajów. Linia rozpocznie się na pl. Orląt Lwowskich. Specjalny pas zostanie zbudowany wzdłuż ul. Robotniczej, Strzegomskiej i Rogowskiej aż do stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Tam też zbudowana zostanie pętla tramwajowa. Po części ulicy Strzegomskiej tramwaj pojedzie po istniejącym już buspasie. Największym wyzwaniem dla wykonawcy będzie budowa wiaduktu tramwajowego, który będzie musiał przechodzić nad wiaduktem kolejowym.

Przetarg na wykonanie tej linii ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku. Urzędnicy chcieliby, by pierwsze tramwaje na Nowy Dwór pojechały w 2020 roku. Nie wiadomo, na ile te plany są realne.

Projekt budowlany dla trasy do skrzyżowania z Rogowską jest już gotowy. Odcinek wzdłuż Rogowskiej wykonawca będzie musiał zaprojektować sam. Szacowane koszty to 230 milionów zł. Na tę trasę miasto uzyskało unijne dofinansowanie.

Hubska za rok

Wrocławianie nie będą za to długo czekać na nowe tory na Hubskiej. Tam budowa właśnie się rozpoczęła. Powstanie tu długie na kilometr torowisko od ul. Glinianej do Dyrekcyjnej, a także fragment torów wzdłuż Dyrekcyjnej, który połączy się z szynami na Małachowskiego i Piłsudskiego. Przebudowane zostanie skrzyżowanie Hubskiej i Dyrekcyjnej. Na remontowanym odcinku pojawi się nowa nawierzchnia, chodniki i drogi rowerowe, a także dwa przystanki wiedeńskie. Dzięki temu piesi bez problemu przejdą z chodnika do tramwaju, zaś samochody będą musiały zwolnić. Tu roboty potrwają do końca 2018 roku. Choć to krótki odcinek, ma duże znaczenie dla komunikacji w mieście. Pozwoli kierować tramwaje na Tarnogaj przez nowe tory.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5