Stolica Dolnego Śląska, wzorem Łodzi i Krakowa chce wprowadzić własną uchwałę krajobrazową. Ma to pomóc w uporządkowaniu przestrzeni miejskiej i pozbyciu się z niej niepotrzebnych reklam.
Uchwała rady miasta ma być konsekwencją przyjętej dwa lata temu ustawy krajobrazowej. – Wprowadziła nowe przepisy umożliwiające kompleksowe uporządkowanie i ustalenie zasad umieszczania reklam w przestrzeni miejskiej, a także małej architektury – zwraca uwagę Piotr Fokczyński, architekt miasta, w rozmowie z wroclaw.pl, oficjalnym serwisem urzędu miasta.
Stosowne uchwały mają Łódź i Kraków. W Warszawie nielegalne reklamy w pasie drogi są usuwane przez Zarząd Dróg Miejskich, który co miesiąc przedstawia podsumowanie tych działań. Wrocławscy urzędnicy chcą z kolei by stosowna uchwała powstała w oparciu o konsultacje z mieszkańcami. Dlatego na stronie urzędu miasta można wypełnić ankietę, która pozwoli im ukierunkować preferencje wrocławian.
Ankieta (
dostępna pod tym adresem) jest dość krótka, ale treściwa. Do odpowiedzi zachęcani są nie tylko mieszkańcy miasta, ale też ci, którzy się tu uczą lub pracują, choć mieszkają gdzie indziej, a także turyści. Odpowiadając należy m.in. wskazać to zdjęcie danej ulicy, które podoba nam się bardziej, wymienić swoje skojarzenia wobec różnych rodzajów reklam w mieście, a także wobec ogrodzonych osiedli. Ankieta będzie dostępna do końca czerwca.
Jedno z pytań w ankiecie na stronie urzędu miasta, źródło wroclaw.plTo nie pierwszy pomysł Wrocławia na poradzenie sobie ze śmietniskiem w publicznej przestrzeni. Trzy lata temu ustanowiono, obejmujący ścisłe centrum miasta, Wrocławski Park Kulturowy, który pozwolił na zlikwidowanie części reklam na elewacjach budynków czy przyczep z reklamami.