Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Nowa zajezdnia tramwajowa we Wrocławiu. Dziewięć firm zaproszonych

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-02-26 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław: Nowa zajezdnia tramwajowa we Wrocławiu. Dziewięć firm zaproszonych
fot. Michał Szymajda
Trwa nowy konkurs na opracowanie nowej koncepcji tramwajowej we Wrocławiu, która docelowo pomieści 150 pojazdów. Do złożenia propozycji zaproszono dziewięć pracowni architektonicznych. Na ich wykonanie mają czas do 25 maja tego roku. Według nowych założeń zajezdnia będzie realizowana etapowo.

Wrocławskie Inwestycje, we współpracy z lokalnym oddziałem SARP-u, prowadzą drugi już konkurs architektoniczno-urbanistyczny na opracowanie koncepcji kompleksu nowej zajezdni tramwajowej zlokalizowanej w zachodniej części miasta, w sąsiedztwie alei Architektów, na południe od wzorcowego osiedla Nowe Żerniki, w rejonie ul. Szczecińskiej i jej przecięcia z linią kolejową nr 275 i z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8. Zajezdnia będzie przeznaczona do obsługi 150 tramwajów (z rezerwą na 200 pojazdów) o długości maksymalnej 32 m.

Jak informują Wrocławskie Inwestycje, do pierwszego etatu konkursu zgłosiły się 23 biura architektoniczne a wśród nich projektanci z Wrocławia, Warszawy, Poznania i Górnego Śląska. Po przeanalizowaniu zgłoszeń przez komisję konkursową do dalszego etapu zostało zaproszonych ostatecznie dziewięć, które spełniają wszystkie wymogi formalne. Teraz mają czas do 25 maja na złożenie swoich koncepcji.

Inwestycja ma zostać zrealizowana w kilku etapach. Pierwszy zakłada obiekt dla 50 tramwajów. W jego skład wchodzi budowa al. Architektów, układu komunikacyjnego, pętli tramwajowej, stacji prostownikowej, skróconej hali postojowej wraz z torami odstawczym, tymczasowych kontenerów socjalnych, skróconego toru prób.

Etap II zakłada zwiększenie możliwości obsługi zajezdni o kolejne 20 pojazdów. Miałyby powstać hala napraw, przystosowana do pełnienie funkcji hali obsługi codziennej, budynek warsztatowy, budynek socjalny z dyspozytornią, stacja uzdatniania wody, silos układu piasecznic.

Kolejny etap zakłada zwiększenie obsługi o 80 tramwajów. Założono budowę pozostałej części haki postojowej wraz z torami odstawczymi, hali obsługi codziennej, magazynu centralnego, wiaty dla tramwajów, hali lakierni, hali myjni, budynku służb ruchu oraz centralnej dyspozytorni mocy, składowiska i segregacji odpadów, połączenia od strony Szczecińskiej. Ostatni etap to budynek biurowy z parkingiem.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5