MPK Wrocław otworzyło oferty w postępowaniu na konserwację i utrzymanie w sprawności 479 zwrotnic tramwajowych, naprawy bieżące infrastruktury torowej, obsługa techniczna i usuwanie awarii infrastruktury torowej. Oddzielnie przedsiębiorstwo szuka firmy, która zajmie się konserwacją sieci trakcyjnej.
Zamówienie dotyczące konserwacji torów i zwrotnic podzielone jest na dwa obszary. Dzisiaj (21 grudnia) minął termin składania ofert. MPK Wrocław wycenił usługę na 45,1 mln zł, w tym 22,6 mln zł na zadanie I (rejon A + oznakowanie zwrotnic kodami QR w całym mieście) i 22,5 mln zł na zadanie II (rejon B).
W części I wystartowały trzy firmy. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Krak-Inż, proponując 22,058 mln zł. Wrocławski Zakład Sieci i Zasilania proponuje 22,445 mln zł, a Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud – 22,974 mln zł. W części II wystartowały dwie firmy. ZUE proponuje 22,844 mln zł, a Torhamer – 22,998 mln zł.
W każdej z części o wyborze zdecydują cena (60%) i okres gwarancji (40%). Firmy muszą posiadać co najmniej 16 pracowników na stanowiskach robotniczych, w tym sześciu spawaczy oraz trzy osoby posiadające uprawnienia SEP. Zamówienie obejmuje lata 2021-2023.
Oddzielnie MPK poszukiwał wykonawców, którzy będą odpowiedzialni za konserwację i utrzymanie w pełnej sprawności technicznej sieci trakcyjnej tramwajowej i wyposażenia towarzyszącego w przyszłym roku. Zadanie obejmuje też dodatkowe prace: malowanie 50 słupów bez piaskowania i dziesięciu z piaskowaniem. W ramach opcji zamówienie może być rozszerzone o lata 2022 i 2023.
Termin składania ofert minął 25 listopada. Wystartowały dwie firmy. MMT Idea z Tczewa zaproponował 3,640 mln zł, a Zakład Sieci i Zasilania – 4,349 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 4,223 mln zł.