Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław. Co z drugim torem dla tramwajów na Szewskiej?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

We Wrocławiu realizowanych jest wiele inwestycji dla transportu publicznego – głównie w ramach Programu Tramwajowo-Autobusowego. Czy w kolejnych latach prace mogłyby objąć ponownie ul. Szewską?

Popękany asfalt, krzywe chodniki czy torowisko tramwajowe w kiepskim stanie. Tak jeszcze dwie dekady temu wyglądała ul. Szewska w samym centrum wrocławskiego Starego Miasta. Dzięki realizacji projektu "Przebudowa Średnicowej Linii Tramwajowej Północ-Południe we Wrocławiu" ulica diametralnie zmieniła swoje oblicze. Jeden tor tramwajowy z południa na północ nadal pozostał.

Tramwaje we Wrocławiu. Czy na Szewskiej powinien być drugi tor?

W ostatnim czasie powrócił temat ewentualnych zmian w infrastrukturze tramwajowej na wspomnianej ulicy. – Jedną z ulic wykorzystywanych do ruchu tramwajów, jest ulica Szewska, w ciągu której istnieje jeden tor w kierunku północnym. Być może dużym usprawnieniem byłoby dobudowanie drugiego toru wraz z fragmentem ulicy Grodzkiej – napisała do prezydenta Jacka Sutryka Izabela Duchnowska, radna Koalicji Obywatelskiej.


Fot. Daniel Siwak | Ulica Szewska na Starym Mieście we Wrocławiu

W dalszej części pisma poruszana jest kwestia, czy przy planach sprzed dwóch dekad myślano o dobudowie ulicach Szewskiej i Grodzkiej oraz jakie były wyniki analiz zasadności takiej inwestycji. Na koniec radna pyta, jakie były szacunkowe koszty dobudowy drugiego toru wspominanych ulicach Starego Miasta.

Miasto odpowiada: nie ma wiedzy o kosztach budowy drugiego toru

W odpowiedzi do miejskiej radnej miasto wyjaśniło, że przy planach przebudowy ul. Szewskiej brano pod uwagę pozostawienie jednego toru, dobudowę drugiego a nawet... całkowitą likwidację torowiska. – Ostatecznie w projekcie zalazła się przebudowa jednotoru na ulicy Szewskiej, dobudowa drugiego toru na ulicy Widok i dodatkowego toru dla linii muzealnej na placu Teatralnym – zaznaczyła wiceprezydent Wrocławia Renata Granowska.

Pierwsza wiceprezydent Wrocławia przekazała, że projekt, w ramach którego przebudowano ul. Szewską prowadzony był przez Zarząd Dróg i Komunikacji. Ta instytucja działała do 31 grudnia 2007 roku. – W związku z powyższym nie posiadamy dokumentacji rozbudowy ulic Szewskiej i Grodzkiej o drugi tor. Tym samym nie dysponujemy informacją na temat kosztów dobudowy drugiego toru na tych ulicach – skwitowała.

Warto wspomnieć, że Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta powstał 1 stycznia 2008 roku w wyniku reorganizacji i połączenia wrocławskiego Zarządu Dróg i Komunikacji z Zarządem Gospodarki Odpadami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
x