Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wielka Mazurska Pętla Rowerowa bez częściowego rozstrzygnięcia

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2017-05-25 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wielka Mazurska Pętla Rowerowa bez częściowego rozstrzygnięcia
fot. MJ
Tylko na dwie z trzech części przetargu udało się wyłonić wykonawców projektu Mazurskiej Pętli Rowerowej. Samorząd Województwa musi teraz powtórzyć przetarg. W zamierzeniach inwestycji rowerzyści mają zyskać urokliwą trasę wokół wielkich Jezior Mazurskich. Trasa ma mieć ok. 300 km długości oraz przebiegać przez 12 gmin.

Mazurska Pętla Rowerowa to projekt nadzorowany przez Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie 2020. W założeniach ma to być 301 kilometrów głównego szlaku rowerowego oraz kolejnych 500 km w ramach około 20 lokalnych tras rowerowych. Dodatkowo całość Pętli ma zostać jednolicie oznakowana, wyposażona w miejsca do odpoczynku, miejsca widokowe czy wypożyczalnie sprzętu. Jednym z założeń projektu jest również stworzenie jednolitego systemu informacji turystycznej oraz jednolitej promocji szlaku.

Do 3 marca trwało postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy, który opracuje dokumentację projektowo – kosztorysową budowy ścieżek rowerowych. Zadanie to jednak podzielono na trzy odrębne części. Z kolei oferenci nie mogli brać udziału w więcej niż dwóch zadaniach. Już 3 marca stowarzyszenie dokonało otwarcia ofert na każdą z nich, natomiast 28 kwietnia poinformowało o wyborze najkorzystniejszych ofert.

Dwie oferty z rozstrzygnięciem

Część pierwsza dotyczy budowy ścieżki rowerowej na terenie gmin Węgorzewo, Pozezdrze, Giżycko, Miasto Giżycko i Miłki. Nazwano tę część północno-wschodnim Traktem Rowerowym Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Ścieżka przebiegać będzie przez miejscowości: Sterławki Małe – Doba – Radzieje – Przystań/Mamerki – Węgorzewo – Ogonki – Pozezdrze – Perkunowo – Giżycko – Wilkasy – Bogaczewo – Kanał Kula – Rydzewo – Marcinowa Wola. W sumie ma powstać 115,677 km głównej trasy, wraz z 3 km łącznikami do miejsca obsługi rowerzystów i wież widokowych. Za opracowanie tej części projektu odpowiadać będzie Urban Media Ewa Urban z Warszawy. Firma zaproponowała w postępowaniu ofertę za 1 mln zł brutto (pokonując ofertę Arkas-Projket z Olsztyna). Budżet zamawiającego wynosił zaś 1 016 179 zł brutto.

Rozstrzygnięcia doczekała się także trzecia część przetargu. Dotyczy ona opracowania projektu zachodniego Traktu Rowerowego Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Zostanie on zlokalizowany w granicach administracyjnych gmin Mikołajki, Mrągowo, Miasto Mrągowo, Ryn i przebiegał będzie przez miejscowości Mikołajki – Stare Sady – Jora Wielka –Notyst– Ryn/Pętla Mrągowska: Jora Wielka – Użranki – Kosewo – Mrągowo – Młynowo – Ryn – Orło. Długość zachodniego traktu to 91,316 km, z czego główna trasa to 88,484 km, zaś resztę stanowi łącznik do wież widokowych i miejsca obsługi rowerzystów. Tutaj również wybrano ofertę Urban Media Ewa Urban z Warszawy za 666 tys. zł brutto. Cena lekko wykroczyła poza przygotowany budżet – 658 tys. zł brutto.

Ponowiony przetarg

Część drugą ścieżki rowerowej nazwano południowo-wschodnim Traktem Rowerowym Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Zostanie on zlokalizowany w granicach administracyjnych gmin Orzysz, Pisz, Ruciane-Nida. Przebiegał będzie przez miejscowości: Cierzpięty – Okartowo – Karwik – Pisz – Wiartel – Karwica – Krzyże – Ruciane-Nida – Iznota. Długość południowo-wschodniego traktu to 91,3 km, z czego główna trasa to 90,466 km, zaś resztę stanowi łącznik do wież widokowych i miejsca obsługi rowerzystów.

Swoją ofertę złożyło wyłącznie Biuro Projektowe Marcin Zagojski z Warszawy na 700 tys. zł brutto. Budżet zamawiającego w tym zadaniu określono na 740 tys. zł brutto. Niestety, 8 maja Stowarzyszenie unieważniło tę część postępowania przetargowego. Powodem odrzucenia jedynej oferty było brak spełnienia warunków udziału w postępowaniu, które określono w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Obecnie rozpisano ponowiony przetarg na brakujący odcinek. Składanie ofert trwa do 4 lipca. Kryteria oceny się nie zmieniają, więc nadal zamawiający weźmie pod uwagę cenę, co stanowi 60% kryterium wyboru, oraz doświadczenie zawodowe kadry projektującej – 40%. Tym razem jednak do zamówienia dodano również opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy ścieżek rowerowych o długości około 15,541 km na drogach krajowych, będących w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Oznacza to, że całkowita długość projektowanej trasy rowerowej tego odcinka to około 101,141 km. Szacowany koszt prac nad dokumentacją to 754 mln zł netto.

Planowana inwestycja ma zostać zrealizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia Mazury na lata 2014 – 2020, a koszt całkowity przedsięwzięcia jest oszacowany na 51 mln zł z czego 40,8 mln zł (80%) ma stanowić dofinansowanie z UE.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5